Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

M.K

Medlem
Hej,

Jag fick kanske äran att boka den sista turen detta år på B.C. I så fall avslutas tråden med stil då hela familjen fick platser i First som jag redan skrivit om i en annan tråd :)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Ethiopian
Kabinklass: F + C
Avreseort: Stockholm
Destination: Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 180 000 ( 60 000 x 3)
Skatter&avgifter (per person): ca 5200 SEK ( x 3)
När: Januari 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Bokad:

ARN-FRA med Lufthansa Business ( A321) - övernattning
FRA-ADD med Luftansa FIRST ( A330. row 1. kl.10.25 gissa vem som kommer gå upp tidigt till FCT :))
ADD-SEZ med Ethiopian Business ( B767)
SEZ-ADD med Ethiopian Business ( B737-800)
ADD-FRA med Lufthansa Business ( A330 . row 3, lilla kabinen)
FRA-ARN med Lufthansa Business ( A321)

Vi kunde ha sparat en del skatter/avgifter på att välja SAS plus till/från Frankfurt men Lufthansas business är så mycket bättre. Jag tyckte därför det var lika bra att flyga med det bästa alternativet hela vägen :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Jag fick kanske äran att boka den sista turen detta år på B.C. I så fall avslutas tråden med stil då hela familjen fick platser i First som jag redan skrivit om i en annan tråd :)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Ethiopian
Kabinklass: F + C
Avreseort: Stockholm
Destination: Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 180 000 ( 60 000 x 3)
Skatter&avgifter (per person): ca 5200 SEK ( x 3)
När: Januari 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Bokad:

ARN-FRA med Lufthansa Business ( A321) - övernattning
FRA-ADD med Luftansa FIRST ( A330. row 1. kl.10.25 gissa vem som kommer gå upp tidigt till FCT :))
ADD-SEZ med Ethiopian Business ( B767)
SEZ-ADD med Ethiopian Business ( B737-800)
ADD-FRA med Lufthansa Business ( A330 . row 3, lilla kabinen)
FRA-ARN med Lufthansa Business ( A321)

Vi kunde ha sparat en del skatter/avgifter på att välja SAS plus till/från Frankfurt men Lufthansas business är så mycket bättre. Jag tyckte därför det var lika bra att flyga med det bästa alternativet hela vägen :cool:
Om du hade använt en Amex 2-4-1 voucher, hur kunde du få rabatt på tredje personen?
 

MartinH

Medlem
Hej,

Jag fick kanske äran att boka den sista turen detta år på B.C. I så fall avslutas tråden med stil då hela familjen fick platser i First som jag redan skrivit om i en annan tråd :)
Trevligt! Om ni är borta mindre än 2 veckor så hoppas jag du hänger på låset och lyckas boka om hemresan ADD-FRA till F oxå!
 

M.K

Medlem
Då vi vill maximera upplevelsen av öarna blir vi borta i nästan tre veckor så F hem blir inte aktuellt om vi inte blir uppgraderade som EBG, vilket aldrig lär inträffa. Jag är ändå otroligt nöjd! Över tio timmars dagflygning i F plus FCT för första gången blir en svårslagen upplevelse för att inte tala om destinationen :)
 
Bonusprogram: Aadvantage
Flygbolag: CX & BA
Kabinklass: C,F,C
Avreseort: BKK
Destination: OSL
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 70K
Skatter&avgifter (per person): 1457 NOK
När: April 2016
Bokad: December 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Får endelig prøve CX F. Ville helst ha flydd EY Apartment, men umulig å få ok routing uten å bruke en masse poeng (som jeg ikke har)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen