Senaste nytt

CIP Lounge Istanbul och deras SUITS.

jerixon

Medlem
Tjenare,

Funderar på att boka en award med ankomst klockan 04.50 i Istanbul.
Vad jag föstår så öppnar Loungen 05.00.
Flyger då vidare klockan 13.40 med Business till Chicago

Delas Suits (vilorummen) ut till de första som anländer eller är det något man måste föranmäla sig till?
Vore skönt att få några timmar sömn innan man kliver på flighten till USA.

Tack på förhand,
MVH,
Johan
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jonas C

Medlem
Loungen är öppen dygnet runt, och du ska kunna använda rummen som C-pax med layover över 4 timmar, men under 8 timmar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jones

Medlem
Loungen är öppen dygnet runt, och du ska kunna använda rummen som C-pax med layover över 4 timmar, men under 8 timmar.
Kan nog finnas ett krav på att man har viss destination också. De visade iallfall mig en lista på destinationer som hade rätt till vilorummen. Chicago lär kvalificera sig. Stockholm gjorde det inte (jag föll säkert på 4h kravet också - minns inte riktigt).
 

silwer

Medlem
Jag fick tillgång med ankommande longhaul med transfer till Stockholm, så det verkar vara lite haphazard det där. Däremot har jag fått intrycket att de är hårda med att layovern måste vara inom rätt tidsintervall.
 

bossefin

Medlem
Kan nog finnas ett krav på att man har viss destination också. De visade iallfall mig en lista på destinationer som hade rätt till vilorummen. Chicago lär kvalificera sig. Stockholm gjorde det inte (jag föll säkert på 4h kravet också - minns inte riktigt).
Någon som vet hur det är med Maldiverna. Har för mig att jag läst någon post här om att man måste ha en destination på minst 8hr flygtid. Maldiverna har 7:50 österut...Har 5:30 att slå ihjäl på kvällskvisten om två månader.
 
Jag hittade följande:

"Day rooms are complimentary for passengers but the rules are a little restrictive. You can only use them only if you are connecting from a longhaul Turkish Airlines flight AND your layover is between 4 and 7 hours AND you are connecting to another Turkish Airlines flight. You can use the day rooms for up to six hours. If your transit requires a longer stay, Turkish Airlines does provide free tours of Istanbul city or a complimentary stay at the airport hotel. City tour information can be found here and hotel information can be found here."

Källor:
http://upgrd.com/images/upload/imag...nes/.thumbs/tkciplounge-44_09e4d4_640_0_0.jpg
Lounge Review: Turkish Airlines CIP Lounge at Istanbul - Pursued Adventures

På bilden som länkas till ovan står det att en longhaul är minst 8 timmar. Nu är ju dessa källor inte 100-procentiga, men det stämmer ganska väl överens med vad jag läste när jag besökte loungen i februari 2015.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hittade följande:

"Day rooms are complimentary for passengers but the rules are a little restrictive. You can only use them only if you are connecting from a longhaul Turkish Airlines flight AND your layover is between 4 and 7 hours AND you are connecting to another Turkish Airlines flight. You can use the day rooms for up to six hours. If your transit requires a longer stay, Turkish Airlines does provide free tours of Istanbul city or a complimentary stay at the airport hotel. City tour information can be found here and hotel information can be found here."

Källor:
http://upgrd.com/images/upload/imag...nes/.thumbs/tkciplounge-44_09e4d4_640_0_0.jpg
Lounge Review: Turkish Airlines CIP Lounge at Istanbul - Pursued Adventures

På bilden som länkas till ovan står det att en longhaul är minst 8 timmar. Nu är ju dessa källor inte 100-procentiga, men det stämmer ganska väl överens med vad jag läste när jag besökte loungen i februari 2015.

Det krävs minst 10 timmars layover när man reser i Economy class och minst 7 timmars layover när man reser i Business class.

Du kan hitta mer detaljerad info i den här tråden.
Turkish Airlines bjuder gratis sightseeing/övernattning/dayroom vid lång layover | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen