Senaste nytt

Flygbiljett till Miami 21 oktober - 6 november 2016

Johans

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? - Göteborg/Köpenhamn
  • Var är din destination? Miami
  • När vill/behöver du resa ut? 21/22 oktober 2016
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 6 november
  • Hur länge vill du vara borta? Minst 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? Två sällskap på 4 personer som bokar själva
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla som har god grundstandard
  • Vad är din budget? (per person) 6-7 tusen
  • Vad är det viktigaste för dig? Inte för långa väntetider, Max 3-4 timmar samt inte mer än 2 mellanlandningar
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej


    Hejsan BC. Våran släkt har bestämt oss för att åka till Miami några dagar innan höstlovet samt hela lovet. Vi har kollat på flyg men inte hittat något som vi kände passade bra, därför vänder jag mig till er oerhört erfarna och medvetna resenärer för hjälp till våran kommande resa. Vi är ett gäng på två pensionärer som senast flög för 20 år sedan, två ungsinnade män ;) samt fyra ungdomar i åldrarna mellan 21 och 13 med god resvana. Vi är ute efter en resa som inte har för lång restid (max är väl ca 16-17 timmar) samt med bra standard.

    Skulle uppskattas väldigt mycket om ni på BC kan hjälpa oss att hitta ett bra flyg. Tack på förhand:)
 
Last edited:
Vänta tills SAS släpper biljetter till nya direktlinjerna CPH/OSL-MIA som startar i sep 2016.

Edit: Biljetterna är redan släppta, så bara att vänta på en mysig kampanj :)
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
Vänta på en kampanj från British Airways, jag bokade för 2 veckor sedan 4 pers till Miami från Göteborg för 3,700kr per person för en resa i Mars, borde kunna bli lite mindre på en kampanj.
BA Flyger A380 på den sträckan nu och jag var ganska nöjd med deras Ekonomiklass som hade ganska ok benutrymme på A380, bättre än på returen som var med en 777-300ER.
Har flugit som billigast med BA till Miami för 3,300kr men då var det i lågsäsong Augusti och September
 
Last edited:

agehall

Medlem
Som tidigare föreslagits - vänta på någon kampanj. Du har gott om tid, så det är ingen idé att stressa. Håll koll på tex SAS och BA's priser och se ifall de rör sig mot det du är villig att betala. Skulle dock tro att du kan komma ner till runt 4kkr/person (eller lägre!) om du har lite is i magen. Framförallt om det dyker upp en kampanj.

En kontrollfråga dock: Det är inte under höstlovet ni ska iväg va? Jag har ingen koll på när det ligger i tiden. Om det sammanfaller så är risken att åtgången på biljetter är så pass stor att det är svårt att få tag på riktigt billiga biljetter.
 

Kricka

Medlem
Höstlovet infaller alltid v. 44 i Stockholmsområdet men det är kanske samma
vecka i hela landet ? Hur som helst så brukar det vara svårare med biljetter
under/kring den veckan.
 

Johans

Medlem
Som tidigare föreslagits - vänta på någon kampanj. Du har gott om tid, så det är ingen idé att stressa. Håll koll på tex SAS och BA's priser och se ifall de rör sig mot det du är villig att betala. Skulle dock tro att du kan komma ner till runt 4kkr/person (eller lägre!) om du har lite is i magen. Framförallt om det dyker upp en kampanj.

En kontrollfråga dock: Det är inte under höstlovet ni ska iväg va? Jag har ingen koll på när det ligger i tiden. Om det sammanfaller så är risken att åtgången på biljetter är så pass stor att det är svårt att få tag på riktigt billiga biljetter.

Jo det är under höstlovet vi ska åka då den är det ända tiden som går att lösa för ungdomarna som går på gymnasiet, det är därför vi är ute i såpass god tid.
 

Johans

Medlem
Höstlovet infaller alltid v. 44 i Stockholmsområdet men det är kanske samma
vecka i hela landet ? Hur som helst så brukar det vara svårare med biljetter
under/kring den veckan.

Precis, det är under höstlovet vi skall åka. Är det därför bättre att boka nu till dyrare pris än att vänta på en kampanj tro?
 
Utan att ha kollat priserna just för dina veckor så brukar Swiss va bra till Miami. Var några år sedan nu men jag gillar deras grundnivå i ekonomi.
 
Toppen