Kalla mig bitter men blir lite sne för att summan är detsamma för alla men olika insatts...
Nå er jeg naturviter, men ... selv med cand.mag i science skjønner jeg dette beror på markedsøkonomiske(?) aspekter: en kunde som flyr skikkelig mye og det veldig ofte, vil ikke gi noe merkjøp hvis man lokker med bonus for noen få flights. Derimot kan han lokkes hvis han uansett kommer til å fly 8 tur/retur, til å ta den 9.ende han egentlig ikke hadde tenkt å ta. Det er poengløst å tilby 30,000 poeng for 3 tur retur om vedkommende statistisk har gjort 6 tur/retur de siste 5 årene i løpet av januar - februar. Du skaper null merkjøp da.
Men for de kundene som man ser flyr lite, så tenker man at noen få flighter før bonus gir en merkjøps-effekt. Disse ville kanskje ikke kjøpt noen flighter, hadde det ikke vært for "gulroten".
Merkjøp, er det ikke det det heter? Noe ala det iallefall
Makes sense, dontchathink? Men jeg skjønner det føles bitter. It, too, makes sense