Senaste nytt

Frågan om Eurobonus och resor.

ToBr

Medlem
Hej,
Då man ska boka en resa för flera personen så får man ju ofta bara poäng från en resa, dvs du kan inte ange ditt egna EB nr för flera.
Finns det något som säger att man inte kan göra t.ex tre separata bokningar i mina polares namn och med mitt EB kort?

Eller är intjäningen begränsad per flight?
Någon som kan berätta ur egna erfarenheter, gissar att om jag mailar SAS så kommer jag ingen vart med denna typ av frågor.
 
Eurobonus numret är kopplat till namnet.
Det går inte att tjäna in poäng på ett annat namn, som jag förstår det.

SAS har dock ett Familjekonto, där familjens intjäning flyttas över till ett bestämt Eurobonus konto. Hur SAS definerar familj, vet jag inte :)
 

palmen

Moderator
Det går på ditt namn, adress teorin skulle du kunna tjäna poäng på någon som heter samma sak som du men är helt övertygad om att det bryter mot några regler.

Kortfattat måste du skälv flyga för att få baspoäng från en flight, kan inte få från andra som flyger flighten med ditt nummer.
 

ToBr

Medlem
Tack för informationen, då sket sig min plan men blir smidigare att ha allt i samma bokning.
Trevlig helg på er!
 

miramax

Medlem
Tack för informationen, då sket sig min plan men blir smidigare att ha allt i samma bokning.
Trevlig helg på er!

Om de ej är medlemmar och ointresserade kan du ju ganska lätt skapa konton åt alla och koppla ihop dem med dig via familjekontofunktionen. Dvs. de kommer ha egna EB-nummer men du får poängen.
 
Toppen