Senaste nytt

SK 1583 Stockholm-Malaga 14/4, hur ser platstillgången ut?

Marcus01

Medlem
Ska ut och flyga med familjen imorrn, fru och 2 barn varav en INF. någon med KVS som har koll på platstillgång? Vi reser ju i O- klass och hoppas på lite bokat så vi kanske kan bad ut oss lite. Nån som kan kolla hur det ser ut? Tack på förhand!
 
Last edited by a moderator:

Marcus01

Medlem
Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
AGP  Malaga ES [LEMG]
SAT  14 Apr 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
SK         1583    ARN   13:40     AGP   17:55     738      Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9

För seat map gå till online check in på http://www.sas.se

56 lediga stolar? Bra för mig, dåligt för SAS.....;-)
 

Marcus01

Medlem
Nja, så enkelt är det inte. Antar att du räknar bokningsklasserna (6) gånger 9 för att få 56?
H9 betyder att det finns minst 9 lediga platser till försäljning.
EDIT: min matte hänger inte med.... men ni fattar var jag menar. :D
Får du 56 från seat map?

H9 Q9 V9 behöver inte betyda att det finns 27 lediga stolar, det kanske bara är 20, men alla tre bokningsklasser är ändå öppna för försäljning av minst 9 platser. Flygbolagens revenue managements äro outgrundliga! ;)

Precis så jag räknade men fel dessutom, haha! Ang deras rev management, minst sagt svårt att förstå.... Tack för hjälpen så länge, tror vi splittar oss på varsin rad i seatingen, med förhoppning om att slippa någon bredvid.
 
Toppen