Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

Alf

Medlem
Som @Dr. Miles säger kan du åka direkt LHR-LAX. (den är MPM begränsad till 8602 miles.)
Men du missar TP! ;)

Edit: åker du via CHI,DFW,RDU,MIA eller CLT måste du dra bort 550 miles från MPM begränsningen.

Jag vill ha snabbaste vägen och så lite byten som möjligt. Jag har övergett BA program så jag nöjer mej med poäng på AA, poängen är inte mitt huvudmål utan jag vill ha en snabb och bekväm resa. Det får nog bli via LAX, även om det verkar tilltalande att klara av immigration redan i Dublin.
 

JensE

Medlem
Väldigt sugen på att eventuellt utnyttja denna för nästa kvalificeringsperiod och resa vidare på avios västerut t.ex Japan men verkar lite svårt med bonusplatser.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill ha snabbaste vägen och så lite byten som möjligt. Jag har övergett BA program så jag nöjer mej med poäng på AA, poängen är inte mitt huvudmål utan jag vill ha en snabb och bekväm resa. Det får nog bli via LAX, även om det verkar tilltalande att klara av immigration redan i Dublin.
För resande blir det mindre krångel om du flög t ex 1) Dublin-New York-Los Angeles-Honolulu istället för 2) Dublin-London-Los Angeles-Honolulu.

Även om jag har aldrig rest till USA, har jag förstått att man kan checka in väskan hela vägen till Honolulu när man flyger routing 1), men inte routing 2).
 

cah

Ny medlem
Går att boka First hos BA, DUB-KOA(HI), ena hållet och business andra för ca 2000€ eller båda First för 2600€.
DUB - LHR i Aer Lingus Y dock.
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    214,3 KB · Visningar: 322

agehall

Medlem
Går att boka First hos British Airways, DUB-KOA(HI), ena hållet och business andra för ca 2000€ eller båda First för 2600€.
DUB - LHR i Aer Lingus Y dock.
Det är dels en helt annan fare än den som diskuteras i tråden och dels är det inte alls lika bra värde om du frågar mig. BA F är inte värt de där pengarna.
 

nota bene

Medlem
För resande blir det mindre krångel om du flög t ex 1) Dublin-New York-Los Angeles-Honolulu istället för 2) Dublin-London-Los Angeles-Honolulu.

Även om jag har aldrig rest till USA, har jag förstått att man kan checka in väskan hela vägen till Honolulu när man flyger routing 1), men inte routing 2).
Du kan tagga väskan hela vägen även med routing 2) Problemet är att customs MÅSTE ske på första point of entry (så som i Norge) och därför dyker väskan upp på bandet i LAX om du kommer från non-domestic (och p.g.a. Pre-clearance på DUB räknas ju DUB-NYC som domestic). Således måste du plocka väskan på bandet, gå igenom tullen, och sedan lämna väskan på ett återincheckningsband. Det är dock en ganska smidig process - problemet är att tullkön kan tidvis vara lång.

Kul deal och blir nog en bokning för mig över Thanksgiving eller jul/nyår nästa år när dessa datum åter är bokningsbara. I påsk är jag redan borta!

Synd att priserna till andra destinationer inte är särskilt bra - finns ju fare för ca 13000 från ARN till NYC/ORD, och då är det inte värt att åka via Dublin för att spara 2000 som ändå går åt till positionering.
 

nota bene

Medlem
Väldigt sugen på att eventuellt utnyttja denna för nästa kvalificeringsperiod och resa vidare på avios västerut t.ex Japan men verkar lite svårt med bonusplatser.
Det är väldigt få bolag som flyger HNL-Asien direkt (och med anslutning blir ju pris inom OW inte roligt). I princip bara JAL som jag kan komma på (och Qantas till AUS). EVA kör direkt till Taipei, Asiana och Korean till Seoul, JAL och ANA till olika ställen i Japan. Till mainland China tror jag att det är något bolag med direktflyg (China Eastern?).
 
Toppen