Senaste nytt

Bokningsbekräftelse från United

JacobGBG

Medlem
Bokade en affärsrelaterad resa till USA via United.com innan helgen. Jag har ännu inte fått någon bokningsbekräftelse. Ren tur att jag har för vana att skriva ned bokningskoden från skärmen vid bokning. Den ser ut som det ska förövrigt när jag kollar den via SN/LH/UA. Detta är då en codeshare som jag inte kunde boka direkt via SN (operating carrier) då den inte fanns att hitta på deras hemsida.

Har någon annan upplevt detta via deras site? Finns risk att vi är överbokade med anledning av bokningssituationen på SNs site och att bekräftelse dröjer pga något sånt strul?
 
Bokade en affärsrelaterad resa till USA via United.com innan helgen. Jag har ännu inte fått någon bokningsbekräftelse. Ren tur att jag har för vana att skriva ned bokningskoden från skärmen vid bokning. Den ser ut som det ska förövrigt när jag kollar den via SN/LH/UA. Detta är då en codeshare som jag inte kunde boka direkt via SN (operating carrier) då den inte fanns att hitta på deras hemsida.

Har någon annan upplevt detta via deras site? Finns risk att vi är överbokade med anledning av bokningssituationen på SNs site och att bekräftelse dröjer pga något sånt strul?
Kontaktat United? :)
 

Dr. Miles

Expert
Uniteds webbsida har ofta sync-problem med andra flygbolags bokningssystem.
Det kan hända att Uniteds webbsida visar gammal info (ej uppdaterad tillgänglighet) när man söker flygbiljetten.
 

mha321

Medlem
Om du tar upp den på Uniteds egen sida, står det att den är ticketed och har fått ett biljettnummer? Jag har flera gånger fått vänta väldigt länge på mailen..

Däremot om den inte är ticketed så finns det ju risk att den försvinner, så då skulle jag höra av mig till United så fort som möjligt för att kolla.
 

Wendestam

Medlem
Jag råkade ut för att bokningen aldrig var biljetterad när jag hade bokat via Uniteds hemsida så kolla det. Var lagom pinsamt att stå på SFO och inte ha nån biljett...
 

JacobGBG

Medlem
"This reservation was ticketed and confirmed on Sat., 12 Dec., 2015 at 20:02 Central Time."

Fortfarande ingen bekräftelse dock. Märkligt att många upplever detta med United just. Jaja, det känns som det är på nivån att det är deras problem om dom ej kan lösa det när jag väl är på plats.
 

Dr. Miles

Expert
Fortfarande ingen bekräftelse dock. Märkligt att många upplever detta med United just. Jaja, det känns som det är på nivån att det är deras problem om dom ej kan lösa det när jag väl är på plats.
För din lyckad resa är det bäst att inte ha det tankesätt och jag rekommenderar dig att ringa till United omgående.

Jag hade t o m e-ticketnummer men resan annullerades i alla fall. Det var väldigt krångligt att lösa situationen.
 

JacobGBG

Medlem
Fick äntligen tag på den "svenska" linjen och dom skickade ut bekräftelsen. Så nu är det verkligen 100% men udda att det inte funkade från början.
 
Toppen