Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sett att denna fråga har fått svar tidigare i tråden, men då Amex verkar ha fått mer att göra på senaste tiden med felaktiga poäng hit och dit så ställer jag den igen och hoppas det är ok :)
- Jag postade min ansökan för Amex Elite via värvning förra måndagen. Är det någon som har någon uppfattning om hur lång tid det tar innan allt är klart och kortet skickas till mig? Jag ringde dem tidigare idag och fick prata med flera olika kundtjänster innan jag kom rätt men då hittade de inget i sina system att jag hade ansökt. Men när jag sa att jag blivit värvad så sa hon att det då tar lite längre tid eftersom de skickar ansökan med post till England i dessa fall. Någon som känner igen detta?
Skulle verkligen vilja ha mina 20000 baspoäng innan den 18:e då det skulle skjuta upp mig en tier och göra resan hem från USA trevliga :)
Tack för svar!

Jag ansökte om ett kort i början av veckan, jag blev dock ej värvad. I torsdags fick jag en bekräftelse på att jag hade ansökt och i fredags kom poängen in på kontot. Men jag har inte fått kortet än.
 

Hol58

Ny medlem
Hej alla, jag tänkte som många andra här skaffa ett Amex Elite kort och tänkte kolla ifall någon vill bjuda in mig?
clear.png
 
Jag ansökte om ett kort i början av veckan, jag blev dock ej värvad. I torsdags fick jag en bekräftelse på att jag hade ansökt och i fredags kom poängen in på kontot. Men jag har inte fått kortet än.

Sökte i torsdags 10/12 och fick bekräftelse på kortansökan imorse. Nu strax efter kl 23 råkade jag se att det satt 20.000 härliga baspoäng på SAS-kontot, så mina befintliga ca 26.000 baspoäng med fyra månader kvar på kvalificeringsåret blev till 46.000 poäng och guld direkt. Helt underbart!

Men precis som mhaggkvist skrev så har jag faktiskt inte fått något besked om jag är beviljad kortet eller ej, men SAS-poängen fanns där i allafall.

Lite konstigt att man får SAS-poängen direkt utan att ha vare sig blivit beviljad kortet ännu eller betalat någon årsavgift?

/M
 

Brandten

Medlem
Sökte i torsdags 10/12 och fick bekräftelse på kortansökan imorse. Nu strax efter kl 23 råkade jag se att det satt 20.000 härliga baspoäng på SAS-kontot, så mina befintliga ca 26.000 baspoäng med fyra månader kvar på kvalificeringsåret blev till 46.000 poäng och guld direkt. Helt underbart!

Men precis som mhaggkvist skrev så har jag faktiskt inte fått något besked om jag är beviljad kortet eller ej, men SAS-poängen fanns där i allafall.

Lite konstigt att man får SAS-poängen direkt utan att ha vare sig blivit beviljad kortet ännu eller betalat någon årsavgift?

/M
Får man poäng oavsett vad man ansöker om för belopp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen