Senaste nytt

Reshjälp: Till Bali - så billigt som möjligt med mest Eurobonus poäng

jompasthlm

Ny medlem
En fråga, hur ska jag boka en resa för 2 t/r Stockholm - Bali billigt som möjligt som också ger mest eurobonus poäng? Utresa 2 februari 2013 och hem 22 feb? Är jag för tidigt ute kanske?
 

Dr. Miles

Expert
En fråga, hur ska jag boka en resa för 2 t/r Stockholm - Bali billigt som möjligt som också ger mest eurobonus poäng? Utresa 2 februari 2013 och hem 22 feb? Är jag för tidigt ute kanske?

Om THAI kommer att köra liknande kampanj under februari nästa år, skulle ni kunna resa till Denpasar, Bali i THAI Premium Economy för ca 15.300 SEK inkl. skatter per person.

Ni kan tjäna 100% SAS EuroBonus poäng mellan Stockholm - Bangkok och 200% SAS EuroBonus poäng mellan Bangkok - Denpasar.

Mer information om THAIs Premium Economy, vänligen läs den här tråden.
http://www.businessclass.se/deals/2...r-thai-airways-10-600-sek-inkl-skatter-3.html
 

Glenn E

Medlem
En flexibel ekonomibiljett med Turkish till Jakarta kostar cirka 10000 SEK. Den borde ge 100% miles.
Från Jakarta till Bali (DPS) kan man boka Air Asia för cirka 600 SEK tur och retur med bagage eller Garuda Indonesia för lite mer.
 

Dr. Miles

Expert
Aha, har jag missat att det handlar om ekonomiklass biljett?

SAS V klass biljett till Denpasar kostar ca 11.700 SEK inkl. skatter per person för utresa under februari 2013.
Men sträckan mellan Bangkok och Denpasar bokas i W klass på THAI, vilket ger inga EuroBonus poäng. :(

Alternativet är att köpa Singapore Airlines H klass(100% EuroBonus poäng) biljett från Köpenhamn. (Fare basis: H3MDK)
Det kostar ca 10.700 SEK inkl. skatter inkl. stopover i Singapore.
Sedan köp en billig t/r med SAS till Köpenhamn eftersom SAS ger 100% poäng på alla (betalda) ekonomiklass biljetter fr o m maj 2012.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det är rätt ovanligt att du kan få både billigast och mest EB-poäng på samma biljett. Vad är din egentliga prioritering alt budget?
 

Palazzi

Medlem
Hmm. Verkar vara en komplicerad routing att få 100% på... Billigaste nu verkar vara Lufthansa i kombination med Singapore för 18.000kr i Economy Basic Plus...
 

Ubbe

Medlem
Titta på Swiss och ut från Budapest pengar i Huf eller euro. Har hittat mycket billigt därifrån..
 
Toppen