Senaste nytt

SAS eller Icelandair till Reykjavik?

Jag är övertygad om att det finns några här som har stenkoll även på detta. Dagens dilemma är en resa (nästa vecka) till Island där jag har lite svårt att bestämma mig om det skall bli SK eller FI.

Som jag ser det så har SAS fördelen att man tjänar poäng medan Icelandair verkar ha betydligt bättre service.

Till saken hör att jag inte kommer nå något guldkort med eller utan dessa poäng, men eventuellt ett till förnyat Silver utöver mitt A3-guld. Sen är ju poäng poäng och de kommer alltid till bra användning. :)

Flyger från GOT och i C-klass.

Någon som har jämförelse eller åsikt?
 

Roger J

Medlem
Om poängen inte är så viktiga stämmer det att Iceland har en riktig Business Class-stol. Men jag skulle personligen välja SAS för poängen om allt annat var lika (tidtabell, pris). SAS Business är ändå hanterbar. Du får ju tillgång till samma lounger etc.
 

Perra

Medlem
Kan bara hålla med Roger stolen på Iceland är mycket bättre än SAS men jag skulle gått för poängen.

Tips: Ett måste är nästan att testa "Svarta Döden (isländskt brännvin)" sen kommer säkert alla säga att du ska testa korven vid Baejarins Beztu (korvkiosk vid hamnen). Enligt islänningarna är den helt fantastisk, själv uppfatta jag den som vilken korv som helst
 

Stefan62

Medlem
Jag skulle välja SAS för i mitt tycke är personalen trevligare än islänningarna. Har inte SAS bättre flygtider också?
 
Toppen