Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Flood

Medlem
Är sällskapet också EBD? Kunde du få en uppgradering som companion? Hur långt innan avresa kom mailet? 1000 frågor :)

Sällskapet var också EBD och vi fick båda uppgradering på utresan. Vi åkte på två olika bokningsnummer. Mejlet kom cirka 15 timmar före avgång för hans uppgradering på hemresan, jag fick inget. En skillnad på oss var möjligen att han hade ansökt om poänguppgradering för hemresan i förväg, men blivit nekad. Kan ju ha adderat i vågskålen.
 

palmen

Moderator
Lite lustigt med våra 3 bokningar nu i helgen som alla varit på separata biljetter och alla varit EBD (utresa samma dag, hemresa på 2 olika dagar)

Biljett 1: Ingen Courtesy Upgrade varken på utresa eller hemresa
Biljett 2: Courtesy Upgrade på utresa men inte på hemresa
Biljett 3: Courtesy Upgrade på både utresa och hemresa

Vet inte vilken slutsats man ska dra om detta mer än att det är mer eller mindre "random". Jag kan i alla fall inte se någon logik
 

SinMal

Medlem
Lite lustigt med våra 3 bokningar nu i helgen som alla varit på separata biljetter och alla varit EBD (utresa samma dag, hemresa på 2 olika dagar)

Biljett 1: Ingen Courtesy Upgrade varken på utresa eller hemresa
Biljett 2: Courtesy Upgrade på utresa men inte på hemresa
Biljett 3: Courtesy Upgrade på både utresa och hemresa

Vet inte vilken slutsats man ska dra om detta mer än att det är mer eller mindre "random". Jag kan i alla fall inte se någon logik

du kan lägga till våra två bokn till statistiken: ARN-HKG-ARN, separata PNR, båda EBD, bokade direkt via sas.se - inga uppgraderingar... :)
 

SinMal

Medlem
OK, ny resa nya möjligheter. Morgondagens ARN-ORD. Mailet kom 15:37 idag. Uppgraderad fr - till +. Nån som lyckats få en travel companion, på annan PNR, uppgraderad? Hur?
 
Toppen