Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Elsson

Medlem
1. Öppna ett till AAdvantage.
2. Köpa 52.000 poäng till det.
3. Köpa 40.000 poäng (52.000) till mitt riktiga så balansen blir 76.000

Sedan ringa AA kontoret och:
1. Boka en resa dit i Business Class. (50K poäng, det ena AAdvantage)
2. Boka en resa hem i First Class (62.5K poäng, det andra AAdvantage)

Du ska nog undvika att boka båda resorna samtidigt från samma agent då det inte är meningen att man ska ha 2 konton annars bör det inte vara några problem.

Jag skulle ta F resan på dag-flyget till USA och C på natt-flyget hem då får du ut mer av F servicen.
 
Du ska nog undvika att boka båda resorna samtidigt från samma agent då det inte är meningen att man ska ha 2 konton annars bör det inte vara några problem.

Jag skulle ta F resan på dag-flyget till USA och C på natt-flyget hem då får du ut mer av F servicen.

Ok, så jag bör boka den ena resan först och sen kanske vänta 1 månad innan jag bokar igen?
Vad händer om dom kommer på mig med 2 konton? Vill ju ogärna få dom avstängda och stå där klart fattigare och ingen resa ; )
 

Dr. Miles

Expert
Ok, så jag bör boka den ena resan först och sen kanske vänta 1 månad innan jag bokar igen?
Vad händer om dom kommer på mig med 2 konton? Vill ju ogärna få dom avstängda och stå där klart fattigare och ingen resa ; )

Om du inte ringer till svenskt telefonnummer utan ringer till ett nummer i USA, risken är minimal att du får samma agent och agenten kommer ihåg dig. ;)
 
Om du inte ringer till svenskt telefonnummer utan ringer till ett nummer i USA, risken är minimal att du får samma agent och agenten kommer ihåg dig. ;)

Ja.. om det inte hade varit för att min Engelska (över telefon) låter som Ola-Conny i "en stark resa".
Fast det är nog mest för att jag stressar upp mig.. nåväl, kan bli svårt och få det bra förklarat vad jag vill göra, dvs flyga BA, 747 och vilka tider. (Får erbjuda någon betalt för att göra det åt mig, haha)

Såg att man kan föra över miles nu som du skrev.. det ser inte mysko ut när man för över "Andreas Eriksson - Andreas Eriksson"
Vill som sagt inte åka fast och göra något icke lagligt.

Men fungerar det kan jag ju få 2 AAdvantage konton med 62.5K på varje genom att bara föra över 11.000 poäng från mitt ordinarie till det andra, vilket ger mig en fördelning på: 65K vs 63K. (Två resor i First Class)

Min fråga gällande om detta gäller för flygningar i BA återstår dock, vad jag kan se på hemsidan är det bara vissa avgångar i first som kostar 62.5K medan andra går lös på 125K.

Hur är 777 i First då? Var det inte det som var Roulette att få det nya vs det gamla?
 

henrik l

Medlem
Du kan toppa upp med poäng från Starwood Prefered Guest, om du inte har några SPG poäng så kan du köpa och sedan föra över till AA 1:1.

Ett bra alternativ. Man får dock köpa max 20 000 p/år, men om du för över 20 000 p i ett svep får du 5000 p i bonus, totalt 25 000 p.
 

MartinH

Medlem
Får man ta stopover på en Asia2-South Pacific award? Jag har verkligen letat men jag hittar inget jag blir klokare av...
Hur är det med tillgänglighet, bättre eller sämre än Star Alliance?
Detta erbjudande om 15% rabatt, är det nåt som brukar återkomma? Buy AA Miles at 2 Cents a Piece – Worth It? | The Points Guy
1393 USD + skatter för PEK/PVG-pacific med stopover i Australien kombinerat med Amex 2-4-1 låter ju som en dröm :)
 

Dr. Miles

Expert
Får man ta stopover på en Asia2-South Pacific award? Jag har verkligen letat men jag hittar inget jag blir klokare av...

Om din resa inte involverar Nordamerika, kan du inte ta någon stopover alls.
Inte på enkelresa award heller.

One-Way Flex Awards – FAQs

AAdvantage Q&A skrev:
Q: Do one-way awards include any stopovers?
A: Awards between North America and Europe, India, Asia, and Central / South America allow a stopover at the North American gateway. However, other one-way awards do not allow stopovers.

Hur är det med tillgänglighet, bättre eller sämre än Star Alliance?
Ungefär lika bra eller dålig. First class award platstillgång är ganska bra på British Airways och Cathay Pacific flygningar.

Detta erbjudande om 15% rabatt, är det nåt som brukar återkomma?
De kör inte kampanjer så ofta som US Dividend Miles och blygsammare. AAdvantage har dessutom max miles du kan köpa per år. För närvarande är det 60.000 miles.

1393 USD + skatter för PEK/PVG-pacific med stopover i Australien kombinerat med Amex 2-4-1 låter ju som en dröm :)

Jag flög Auckland-(CX)-Hong Kong-(KA)-Beijing enkelresa i First class för 45.000 AAdvantage miles + 60 USD.
Mer info kan du läsa här.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Har cirklat som katten kring het gröt på detta erbjudande ett tag nu. Anledningen att jag tvekar är att redemption Europa-USA endast gäller TATL som jag tolkar det. Samtidigt är det utan tvekan OW som det är bäst att åka i västerled på när man kollar tillgänglighet och tider.

Se följande planerade flygresa:
Göteborg/GOT-New York/JFK
/stopover/
New York/JFK-Las Vegas/LAS
/destination/

Las Vegas/LAS-Tallahasse/TLH
/stopover/
Tallahasse/TLH-Göteborg/GOT

Som jag förstår det så skulle jag behöva boka inrikesflygen i USA som en separat Award, samt betala bränsletilläg om det är BA first jag är sugen på över atlanten.

Förövrigt så är det lite lustigare att det kostar mindre poäng att flyga med AAs partners på deras poäng än med dom själva...
 
Toppen