Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

AABack2ARN

Medlem
SK901/902 har varit inställd tre dagar i rad pga teknik. Torsdag, fredag och lördag om jag tolkade informationen korrekt. Är inte det Privatair-kärran?
 

Bryant

Medlem
Fick precis ett sms om ny avgångstid på SK945. Ny tid 1600.

Förstod det igår redan eftersom HKG flyget var sent. Likaså gårdagens Chicago.
 

AABack2ARN

Medlem
Men en halvtimme är väl inte så mycket att orda om? Det borde ni kunna flyga in över Atlanten.

Men det visar att varje försening fortplantar sig när schemat är så tajt - vilket påminner mig om en stor orsak till norskens alla förseningar i början. Idag är deras tabell ofta mer luftig och problemen färre (och planen lite mer pålitliga också).
 

Bryant

Medlem
Men en halvtimme är väl inte så mycket att orda om? Det borde ni kunna flyga in över Atlanten.

Men det visar att varje försening fortplantar sig när schemat är så tajt - vilket påminner mig om en stor orsak till norskens alla förseningar i början. Idag är deras tabell ofta mer luftig och problemen färre (och planen lite mer pålitliga också).

Nä, det mesta under en timme är inget att orda om.

Dock verkar det inte helt ovanligt med förseningar på denna slingan. Det som är tråkigt med den nya tiden till ORD att man kommer till hotellet så sent, jämfört med hur det var innan.

En tvåtimmars försening förr innebar att man var på hotellet runt 1500. Nu blir det runt 2000.
 

AABack2ARN

Medlem
Nej @Bryant hänvisar till den gamla tidtabellen tror jag. Men planet landar väl normalt sett 17:40 så att komma till hotellet (inne i Chicago) innan 20:00 är väl tufft även i normala fall? Beroende på immigration och tull så klart

Planet slingas just nu

ARN-ORD 15:30-17:40
ORD-ARN 19:45-11:10
ARN-HKG 13:50-07:10
HKG-ARN 09:10-13:40

Jäkligt smidigt och effektivt utnyttjande av planet när allt funkar - men ganska känsligt vi (kraftiga) förseningar. Som tur är finns det ju lite luft i tidtabellstiderna.
 
SK925 till Washington är inställt idag. Jag ska med SK926 tillbaka från Washington senare idag. Det flyget är än så länge "on time", får se hur länge det varar. Tror ni det kan finnas några "extra" plan i USA eller bör jag räkna med att min flight kommer att ställas in?
 

HenrikT

Medlem
SK925 till Washington är inställt idag. Jag ska med SK926 tillbaka från Washington senare idag. Det flyget är än så länge "on time", får se hur länge det varar. Tror ni det kan finnas några "extra" plan i USA eller bör jag räkna med att min flight kommer att ställas in?
Tyvärr tror jag att även din flight kommer att ställas in.
 
Toppen