crazy voyager
Medlem
Jag var i USA i samband med strejken i början på November. För att försöka minimera störningarna i mitt schema så valde jag att försöka boka till en tidigare flight med Lufthansa och på så sätt försöka missa strejken (något som i slutändan inte lyckades).
På lufthansas hemsida stod då följande:
"
Has your flight not been cancelled?
Passengers whose flights have not been cancelled and are in possession of Lufthansa/SWISS/Austrian Airlines of Brussels Airlines tickets for flights between 6.11.2015 and 13.11.2015 from/via Frankfurt/München/Düsseldorf, can rebook once free of charge online under My bookings.
The following conditions must be observed:
- Rebooking within the same booking class
- Tickets must be issued on/before 6.11.2015
- New date of travel must be on/before 28.2.2016
- Change of origin/destination and class of service/compartment are not permitted
- For all other ticket conditions, original fare conditions apply
"
Min biljett var köpt flera månader tidigare och resedatum var i mitten på november. Jag var bokad i Premium Economy och bokade om till premium economy (jag lade också några minuter på att dubbelkolla att jag inte byte bokningsklass).
Jag förävntade mig därför att detta skulle bli gratis, men Lufthansa har ändå dragit totalt £210 ifrån mitt amex i avgifter.
Jag har mailat Lufthansa för tre veckor sedan när jag kom hem men inte fått svar, amex har bestritt det men verkar inte vilja göra något åt det då det enbart är mitt ord mot Lufthansas (det är väldigt svårt att bestrida eller bevisa vad som stod på hemsidan då, det är borta och det enda jag har är kopior av texten och screenshots duger oavsett inte som bevis).
Har någon annan haft problem med Lufthansa i samband med strejken? Jag har ännu inte hört något alls direkt ifrån Lufthansa (det enda jag sett är en kopia av ett brev dom skickat till amex). Att försöka få £210 när man sagt något ska vara gratis tycker jag är väldigt magstarkt, och jag har hittils inte sett något som pekar på att det inte skulle varit gratis.
På lufthansas hemsida stod då följande:
"
Has your flight not been cancelled?
Passengers whose flights have not been cancelled and are in possession of Lufthansa/SWISS/Austrian Airlines of Brussels Airlines tickets for flights between 6.11.2015 and 13.11.2015 from/via Frankfurt/München/Düsseldorf, can rebook once free of charge online under My bookings.
The following conditions must be observed:
- Rebooking within the same booking class
- Tickets must be issued on/before 6.11.2015
- New date of travel must be on/before 28.2.2016
- Change of origin/destination and class of service/compartment are not permitted
- For all other ticket conditions, original fare conditions apply
"
Min biljett var köpt flera månader tidigare och resedatum var i mitten på november. Jag var bokad i Premium Economy och bokade om till premium economy (jag lade också några minuter på att dubbelkolla att jag inte byte bokningsklass).
Jag förävntade mig därför att detta skulle bli gratis, men Lufthansa har ändå dragit totalt £210 ifrån mitt amex i avgifter.
Jag har mailat Lufthansa för tre veckor sedan när jag kom hem men inte fått svar, amex har bestritt det men verkar inte vilja göra något åt det då det enbart är mitt ord mot Lufthansas (det är väldigt svårt att bestrida eller bevisa vad som stod på hemsidan då, det är borta och det enda jag har är kopior av texten och screenshots duger oavsett inte som bevis).
Har någon annan haft problem med Lufthansa i samband med strejken? Jag har ännu inte hört något alls direkt ifrån Lufthansa (det enda jag sett är en kopia av ett brev dom skickat till amex). Att försöka få £210 när man sagt något ska vara gratis tycker jag är väldigt magstarkt, och jag har hittils inte sett något som pekar på att det inte skulle varit gratis.