Senaste nytt

Babykorg ej möjligt i SAS nya business

Mr Carter

Medlem
Jag har 3 st kommande bokningar med SAS där jag och min fru kommer resa med vårat spädbarn i businessklass mellan Arlanda och Chicago. Jag har ringt till SAS vid tre olika tillfällen för att begära babykorg till våra flygningar och det har under varje samtalet bekräftats. För att vara på den säkra sidan mailade jag till diamondsupporten för att få en bekräftelse på att vi blivit tilldelad babykorg på den första flygningen som sker nästa vecka men jag får då till svar att vi blivit nekad babykorg. Ber då om ett förtydligande med vändande email och får till svar nu på morgonen att babykorg inte finns att tillgå i businessklass i SAS nya kabin. 3 personer hos SAS har alltså bekräftat babykorg men nu går det helt plötsligt inte eligt ”diamondsupporten”.

Är det någon annan som har erfarenhet av babykorg i SAS nya businessklass kabin?
 

FFS

Medlem
Jag har åkt med babykorg i nya business fram och tillbaka till New York.
Det finns två platser där det går - fönsterplatserna på rad 1.
 

Mr Carter

Medlem
Tack för svar.
Satt själv på 1F för några veckor sedan och sneglade då mot 1H och nog såg det ut som att det fanns infästningar i väggen framför. Vi har bokat 1F och 1H, där frun sitter på 1H med infant.
 

EBGGOT

Medlem
Tack för svar.
Satt själv på 1F för några veckor sedan och sneglade då mot 1H och nog såg det ut som att det fanns infästningar i väggen framför. Vi har bokat 1F och 1H, där frun sitter på 1H med infant.

OT; Finns det någon sida som har sammanställt vilka säten etc som gäller vid flygning med infant? Alltså då menar jag för alla bolag ....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Xilan

Medlem
Ska själv resa med infant till Chicago i februari och har fått bekräftat platsen 1H. Kan någon annan bekräftat att även 1A skulle funka.
 
Toppen