Senaste nytt

Till dig som reser med barn.

Bryant

Medlem
Brukar du bädda ner ungarna på golvet?

Jag gör det inte. Anledningen är att jag vill undvika att de skadas om flyget utsetts för kraftig turbulens.

Jag vet att risken är liten, men jag fegar även ut i bilen och spänner fast henne i en bilbarnstol även om jag inte tänkt att krocka.
 
A

Aurora

Guest
Bädda ner på golvet? What do you mean? Legge ungene på gulvet i flyet?! :O Det kan da ikke være lov, engang? Det står jo i reglementet at hverken voksne eller barn skal sove på gulvet, og midtgangen skal ikke blokkeres av barn som ligger på gulvet og leker.
 

nota bene

Medlem
Det är säkert det som menas... Inte för att jag ser vad skillnaden är att ligga på 3 säten eller på golvet vid en 3:a säkerhetsmässigt.
 

Juraj

Medlem
Det är säkert det som menas... Inte för att jag ser vad skillnaden är att ligga på 3 säten eller på golvet vid en 3:a säkerhetsmässigt.

Inte heller en babyvagga är säkrare. Jag fick till och med råd på United att inte använda säkerhetsselen då den var opraktisk och obekväm för bebisen och att jag ska vara beredd på att reagera snabbt om vi råkade ut för turbulens.
 
Jag har bäddat ner en av grabbarna på golvet, flygvärdinnan sa att det igentligen inte var ok men det går bra. Det var med Turkish.....
 

Rebel

Medlem
varför skulle det vara säkrare att sova på stolarna än på golvet??
är det ngn som har bälte på när man sover på stolen? ( över 3 stolar och inte sittande)
och är det ngn som sover med bälte i c eller första klass?? är inte lika osäkert??
 

Viking75

Medlem
Det är faktiskt konstigt att inte det här uppmärksammas mer. Jag kan inte minnas att jag läst om personskador i direkt samband med sovande barn på golvet.
Vi flyger ju en hel del här på forumet och de flesta av oss har säkert upplevt mer eller mindre mängd klarluftsturbulens och vet hur fort det kan inträffa. Mina barn får sova med bälte på!
 

Agö

Medlem
varför skulle det vara säkrare att sova på stolarna än på golvet??
är det ngn som har bälte på när man sover på stolen? ( över 3 stolar och inte sittande)
och är det ngn som sover med bälte i c eller första klass?? är inte lika osäkert??
Jag sover alltid med bälte i C/F (synligt, dvs ovanpå täcket). Det är synnerligen vanligt med någon form av turbulens, varför det förefaller klokt att göra det (om inte annat så för att slippa bli väckt av flygvärdinnan i händelse av just turbulens med uppmaning att spänna fast bältet).
 
Toppen