Senaste nytt

Meet the 'homeless man' who flies the world first class

joemume

Medlem
Han är ju knappast hemlös på riktigt.. :) "Lucky", a.k.a Ben Schlappig är ju en överklasskille som är mycket känd från sin blogg (One Mile at a Time) om alla sina awardresor.
En aning missvisande rubrik kan man tycka... :)
 

trekker

Medlem
Hade ju kanske varit roligare att se hur han fick sina poang och hur mycket han lagger pa resor/kreditkort for att fa in dom. Skulle jag fa in 100K poang i olika bolag per dag skulle ju inte detta vara speciellt svart och inte speciellt imponerande.
 

joemume

Medlem
Jag har följt hans blogg under ett antal år och en stor del verkar vara tack vare att han spelar kreditkortspoker (dvs. ansöker och avslutar nya kreditkort hela tiden som ger sign-up bonusar).
Sedan så är ju karln inte fattig så det kommer en hel del från spending på korten och sedan köper han också vanliga förstaklass och businessbiljetter för konkreta pengar.

Som sagt, killen är inte fattig och har ju också ett företag som säljer konsultation av bokning av bonusresor till sina kunder (med kundernas poäng), som han säkert får en del intäkt från också.
 

Flying Finn

Medlem
Närmast undrar jag hur han drar in pengar? Han tycks ju inte arbeta eller så lever han på typ nätpoker eller t.ex. dagshandel på börsen. Kan inte komma något annat. :)
 

palmen

Moderator
Om jag förstått det rätt så tjänar många av de stora bloggarna in massa miles genom att värva medlemmar till olika kreditkort när man använder deras "värvningslänk"
 

Fredrik

Medlem
Exakt. Jag förutsätter att allt det andra är svepskäl för att dölja eller i alla fall tona ned intäkterna från kreditkort som han förmedlar. Summorna har diskuterats på Flyertalk och det verkar som att man kan tjäna väldigt mycket pengar på att förmedla nya kreditkortsamvändare om man har en stor blogg. Vi pratar om en bra heltidsinkomst.
 

trekker

Medlem
Exakt. Jag förutsätter att allt det andra är svepskäl för att dölja eller i alla fall tona ned intäkterna från kreditkort som han förmedlar. Summorna har diskuterats på Flyertalk och det verkar som att man kan tjäna väldigt mycket pengar på att förmedla nya kreditkortsamvändare om man har en stor blogg. Vi pratar om en bra heltidsinkomst.
Brukar det inte sta med i small prints att man maste kanna varandra och att man bara far signa x antal? Fast detta kanske inte galler i usa?
 
Toppen