Senaste nytt

Födelsedag i Bangkok

Wilhelm00

Medlem
Hej vänner!

Jag har tänkt att fira min partners 30-års dag i Bangkok.
Jag har lite idétorka och skulle gärna vilja ha lite bra förslag från er på saker vi kan göra och vart vi kan gå och äta middag. Eftersom det är en 30-års dag så är det kul om det är något utöver det vanliga, men alla förslag tas tacksamt emot :)

Vänligen,
W
 

Stefan62

Medlem
Jag rekommenderar "roof-top"-restaurangen på "Lebua Hotel" och blir det ett annat alternativ så besök i alla fall "roof-top"-baren!
 

Direktorn

Medlem
Är ni less på Thaistyle rekar jag alltid New York Steakhouse på JW Marriott hotel. Köttet och service är ruskigt bra. Kom innan och ta en draya i baren före maten, top notch!
 
Hej, jag rekommenderar att ni äter på Issaya Siamese club (ISSAYA : Siamese Club Restaurangen drivs av en av Thailands mest välrenommerade kockar, förmodligen den kändaste (Ian Kittichai). Maten är modern Thai.
Efter att ni ätit kan ni dra vidare till Sathorn Soi 12 för lite schysst barhäng.
Det finns ochså ett gäng bra barer runtikring.
Men jag skulle om jag var ni ta en taxi upp till Seen Space, Thonglor Soi 13. Det är ett bra ställe med flera kända barer i tre våningar. Kan rekommendera Cloud Nine och Fat Gutz. Båda ligger bredvid varandra.
Det går bra att äta där också, på översta våningen ligger Crazy Crab som jag också kan rekommendera.
Ok, detta är mitt bidrag till en bra kväll i BKK.
Btw: Managern på Cloud nine är Svensk
 
Toppen