Senaste nytt

Vilka lounger ska man välja på Arlanda, Oslo och Heathrow?

Anton

Medlem
Planerar en resa ARN-LHR med SAS Plus i Januari. Vill prova lite lounger och tänkte därför ev maxa genom att flyga via OSL eller CPH. Kommer att ha ca 2h mellan flighterna. Frågorna är nu:

1. Vilken av OSL/CHP har bäst lounge?
2. Vilken Lounge skall väljas på LHR?

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Välkommen till Businessclass @Anton!

Om vi börjar med Oslo, Köpenhamn och Circle Hotsprings (CHP) så skulle jag rekommendera Oslo. Den är nyrenoverad och riktigt trevlig. Loungen i Köpenhamn är bara stor och inte speciellt trevlig enligt min mening. Circle Hotsprings har vad jag vet ingen lounge.

I London har du ju ett rätt stort utbud av lounger att välja mellan och de som varit där säger att det finns olika fördelar med samtliga. Vad jag har förstått är i princip alla utom Lufthansas lounge värd ett besök, så du ska kanske sikta in dig på att testa flera olika där..?
 
Precis, tyckte själv innan jag blev nörd att det var lite konstigt att man fick besöka flera lounger samma resa men så är det. Ta gott om tid på LHR och besök Air Canada, United och Singapores lounger. Berätta sen här vad du tyckte
 

karho

Medlem
Jag besökte Terminal 2 på LHR förra veckan. Hann bara med Lufthansas lounge (businessdelen) då, och måste säga att jag tyckte den var helt ok. Flera varma matalternativ till middag, mycket småplockmat och kall öl. Tog även ett varv i Senatordelen men den var knökfull så höll mig i businessdelen. Bättre sprit och viner i Senatordelen vad jag såg. Ser fram emot att prova de andra loungerna vid nästa besök på Heathrow.
 

flum

Medlem
Bara en fråga, framgår inte om @Anton har guldkort inom *A, bara att han åker på plusbiljett. Kommer man in på alla *A LHR-lounger på plusbiljett? (Antar att man inte kommer in i SEN-loungen) men hur är det med de övriga?
 

palmen

Moderator
Bara en fråga, framgår inte om @Anton har guldkort inom *A, bara att han åker på plusbiljett. Kommer man in på alla *A LHR-lounger på plusbiljett? (Antar att man inte kommer in i SEN-loungen) men hur är det med de övriga?
Enligt den längre tråden om lounger på nya T2 så rapporterades det att man kom in i alla loungerna med sas plus, blev lite förvånad över det själv. Jag skulle personligen välja Singapore loungen, tycker den är outstanding jämfört med de andra.
 

Per N

Medlem
Instämmer med @Homer angående Air Canadas lounge, fick en dålig Mojito och hittade inget att äta. Desto bättre i Singapores lounge. Tar faktiskt en tur till London på fredag med övernattning vid Heathrow för att på lördag göra lite loungehopping innan hemresa till Stockholm. Ska då testa Uniteds lounge också.
 

Anton

Medlem
Bara en fråga, framgår inte om @Anton har guldkort inom *A, bara att han åker på plusbiljett. Kommer man in på alla *A LHR-lounger på plusbiljett? (Antar att man inte kommer in i SEN-loungen) men hur är det med de övriga?

Förlåt för dålig uppdatering! Blev istället BA i Biz till LHR (hittade lite bortglömda Avios som kunde användas). Eftersom de flyger från Terminal 5 antar jag att det är någon av BAs lounger där som gäller, för inte kommer jag väl in i någon av de övriga terminalerna?
 
Toppen