Senaste nytt

Prisläge under olika perioder i tex NYC

lephantome

Medlem
Finns det någon statistik på hotellpriser som visar vilka perioder som är billigare än andra? Har man viss flexibilitet kan man då undvika peak säsong och hellre åka till en destination när det är billigare.
Någon som vet hur nivån i NYC är i mitten av mars?
 

palmen

Moderator
Mars är inte högsäsong, ofta brukar man kunna få riktigt bra priser i januari-februari som är lågsäsong för just New York. Jul/Nyår är väl den riktiga peak season i New York och även sommarmånaderna har högt tryck.

Känner inte till att det finns någon statistiksida som visar olika städer och när det är hög/låg-säsong
 

agehall

Medlem
Sista två åren har det varierat mellan dyrt, skitdyrt och helt ofantligt överj-vligt dyrt tycker jag. Man kan ha tur men i princip har trycket på hotellen i NYC varit väldigt högt och de har kunnat ta ut de priser de vill.
 

jerixon

Medlem
Jag håller med!
Hade sjukt flyt i sommras och hittade en kanondeal på Hotels.com, men jag förundras verkligen över hur dyrt det var nu i nästa vecka när vi ska dit!

ag rekommenderar Downtown (t.o.m. utan att ha alltför stor koll på staden) eftersom det är nära till allt. Vi har vänner till familjen som bor i Mississauga, de tyckte att det var jättebra att jag bodde i Downtown eftersom jag skulle turista.

Sista två åren har det varierat mellan dyrt, skitdyrt och helt ofantligt överj-vligt dyrt tycker jag. Man kan ha tur men i princip har trycket på hotellen i NYC varit väldigt högt och de har kunnat ta ut de priser de vill.
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med agehalls beskrivning. Beläggningen ligger i området 80-90% och priserna är hutlösa. Hotellen vet att folk kommer så varför anstränga sig. :( Men likväl klagar de på airbnb som de säger urholkar deras marknad...

• Overnight accommodation costs in New York 2013-2015 | Statistic

visar på lite olika pris per månad. Tänk på att det är utslaget över hela månaden och slår ihop vardag och helgdagspriser som kan variera högst avsevärt.
 
Toppen