Senaste nytt

Imponerande hantering av EU261/2004

pswe

Medlem
Vänner,
Det är inte helt ovanligt att det blir mer kritik än beröm kring flygbolags hantering av förseningskompensation.
Ville dock framhålla en aldeles färsk upplevelse med SAS som visar att det även kan fungera väldigt bra.

Blev i torsdags kväll rejält försenad på TLL-ARN (Jettime). Orsaken var en punktering som upptäcktes då vi redan hade boardat. Natten hade hunnit bli sen innan vi kom till Arlanda ca 5 timmar försenat.
I fredags eftermiddag skickade jag via hemsidan in ett kortfattat meddelande till SAS via forumläret som finns där. Nämnde att jag enligt EU261/2004 yrkade ersättning och angav mina bankdetaljer.
Idag (Måndag förmiddag), ca 6-7 arbetstimmar senare får jag ett svar från kundtjänst där de beklagar förseningen, bekräftar att de gjort en överföring till mitt konto och önskar mig välkommen ombord snart igen.

Det är säkert så att min Diamond-status gett prioritering, men även detta ser jag i så fall som positivt, givetvis ska företaget främst se till att de största kunderna får snabb och bra service. Snyggt jobbat SAS!
 
Toppen