Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

joemume

Medlem
Upptäckte en ny sak idag.. Hade tänkt uppgradera ett inrikessegment och använde först min "vanliga" e-postadress som jag gjort ett antal uppgraderingar med. Då blev priset 45 EUR. Testade att börja om och använda en av mina andra e-postadresser och då sjönk priset till 33 EUR.
Gjorde om samma sak igen fast med den "vanliga" adressen och då blev priset återigen 45 EUR.
.
Således så stärks den teori jag framfört tidigare om att e-postadressen är det som delvis styr pris och möjlighet till uppgradering.

Åtminstone så är din identitet i systemet en viktig faktor. Min lilla test sparade mig 12 EUR idag. Vi får se om uppgraderingen går igenom, men eftersom det är en tidigare bara sporadiskt använd e-postadress (hos OT) så är oddsen bättre. :)
 

E.K

Medlem
Det blev ingen uppgradering för mig heller imorgon mellan ARN-HKG.
Försökte från Plus till Business.
Tillägger också att detta var första försöket med Option Town.

Lite märkligt när man gör en "Dummie booking" på morgondagens flygning och ska välja säte i Plus, så är 21 st. reserverade.
När jag går in på min egna bokning och ska välja säte så är det bara 12 st. som är reserverade.

Oavsett sanningen i alternativen så är det inte någon större trängsel i Plus imorgon.
 

mha321

Medlem
Det blev ingen uppgradering för mig heller imorgon mellan ARN-HKG.
Försökte från Plus till Business.
Tillägger också att detta var första försöket med Option Town.

Lite märkligt när man gör en "Dummie booking" på morgondagens flygning och ska välja säte i Plus, så är 21 st. reserverade.
När jag går in på min egna bokning och ska välja säte så är det bara 12 st. som är reserverade.

Oavsett sanningen i alternativen så är det inte någon större trängsel i Plus imorgon.

Jag tror inte man ska fästa så mycket vikt vid vilka platser som går att välja vid köp (eller ens incheckning). Det är många som reser i plus som definitivt inte väljer plats i förväg (bokat genom företagets resebyrå tex). De har ju fortfarande en plats, även om det ser tomt ut i seatmap. (samma gäller naturligtvis i andra klasser).

De flesta är inte lika noggranna med sådant som vi är här inne :)
 

E.K

Medlem
Jag brukar vara snabb med oförskämdheter men denna gången hade jag tålamod att vänta tills jag har facit i hand.
Vi är bara 12 st. i Plus.
Ekonomin ser halvtom ut, direkt efter Plus är det relativt bra beläggning men längst bak är det nästintill tomt.

Ska se om jag efter några öl kan göra en "walk of fame" och räkna lite på hur det ser ut i Business
 
Ang e-postadressen så går det att helt enkelt strunta i att fylla i någon e-postadress för att få fram pris. Det är först vid beställning/betalning som e-postadressen måste anges.
 

joemume

Medlem
Ang e-postadressen så går det att helt enkelt strunta i att fylla i någon e-postadress för att få fram pris. Det är först vid beställning/betalning som e-postadressen måste anges.
Jo, fast i mobilappen är det ett krav och numera när man ansöker om en uppgradering så autoskapas ett konto med angven e-postadress när man betalar. Så såvida du inte har ett helt gäng med e-postadresser så kommer du vid något givet tillfälle att använda samma adress och då varierar ibland priset. Min poäng är att e-postadressen påverkar priset om den använts tidigare.

Uppgraderingen till det billligare priset gick förresten igenom.
 

EAH

Medlem
Nekad OT Plus - Business på Hong Kong - ARN idag. Poänguppgradering var dock inga problem och jag skulle gissa att majoriteten av PAX i business var poänguppgraderingar.

OT är sjukt oförutsägbart. Har 1/4 på longhaul.
 
Fick OT uppgradering ARN-LHR på lördag. Bokad ungdomsbiljett i grunden ger mig 625 poäng på flygningen men nu blir det 2500 poäng. Glömde även att skriva att i helgen som va gick OT igenom på ARN-CDG och CDG-CPH-ARN. även denna va ungdomsbiljett.

Närmar mig EBD med säkra steg. Verkar som att OT inom EU är ett säkert kort... Finns de någon som fått ett nekande någon gång inom EU??

Hit rate på OT:
6/6 EU (inkluderar norden och inrikes)
1/3 USA och Asien
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen