Senaste nytt

Ultra-longhaul, Washington-Hong Kong

Palazzi

Medlem
Jag har nu hittat den längsta routing som går att genomföra med Ethiopian Airlines.

IAD-FCO-ADD-BKK-HKG på utresan. Hemresan flygs HKG-BKK-ADD-IAD. Totala miles, enorma 24.985!

Pris: 12.500kr T/R i OCT-NOV

map-3.jpg

För bästa intjäning, använd Miles & Smiles eller MilagePlus, båda 100%.
 

Palazzi

Medlem
Haha, j**klar! Ut på jakt igen ! :D

(Efter matchen, sitter och våndas över Milans spel för tillfället:p)
 
Men alltså... Snackar vi nonstop nu?. För då är Singapore-Newyork en riktigt goding. A345 service och nästan 19underbara timmar....Man är lagom less när man landat.
 

Palazzi

Medlem
Jag hittade en längre med Air NZ. LHR-LAX-AKL-CNS T/R 28.416 miles, men inte något FFP som vill kreditera något för den, haha
 

Pandion

Medlem
Nu måste jag nog skämmas lite och erkänna något som säkert är en extremt dum fråga, men hur funkar detta med miles jämfört med Eurobonus. Detta har jag aldrig förstått.

Att måga flygbolag ger en poäng för en mile, det har jag förstått. Det blir ju demokratiskt och rättvist, men sedan finns ju SAS Eurobonus som det inte alls verkar finnas någon logik i? Ibland för man lika många poäng trots att det är typ 1 h längre flygtid än till ett annat ställe?

Vad är korrelationen mellan 1 Eurobonuspoäng och 1 M&M poäng?
 

Palazzi

Medlem
Jag förstår faktiskt inte heller hur SAS har tänkt när de skapade intjäningsschemat. På en del bolag räknas miles, på andra används standardsträckor.... Också olika mellan Interkontinentalt & Europa....
 
Toppen