Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ricci

Medlem
Hur skulle det se ut måntro?
att alla får helår?
Ett halvår innan man presenterade Diamond så kunde man fixa ett EBG(+50.000poäng) genom att resa 2 gånger i Plus till Europalinjer.
Detta är lite åt det hållet....
Nu tror jag dock att detta bara är ett misstag:)
 

StarFlight

Ny medlem
Det här måste vara ett misstag med 20k poängen. Visserligen står det att poängen tillgodoräknas som både Basic och tillgängliga poäng. Men saldot har inte ökat med 20k, således är det bara Basic som ökat. Jag gick med Amx Elite i april 2015 och min period börjar 1 mars. För min del är det jädrans olämpligt om jag får mina 20k nu, dvs om jag inte får den i april 2016 också som jag eg. skall ha.
Nån som vet mer?
 

telelina

Medlem
Precis som många andra har jag också fått 20k extra. Jag har ingen nytta av dem nu och behöver dem istället i nästa intjäningsperiod!
Hoppas de fixar detta.
 

olo

Medlem
Det bästa är väl att vänta och se. Snart borde några få betala ny årsavgift och då kunna bekräfta om de får nya poäng eller om det var dessa som avsågs. Än så länge är det inte omöjligt att det var en tidig julklapp, vilket säkert kommer att visa sig utan att frågan bör ställas.
 
För en vecka sedan när jag frågade kundtjänst om det skulle komma några poäng det här Eurobonus-året så var herren i telefon tydlig med att poängen kommer efter att årsavgiften är betald. I mitt fall skulle det innebära en missad EBD och att den största anledningen till att betala för Elite försvann.

Kundtjänst tyckte att det var helt orimligt att de skulle synka poängen med Eurobonus-året för alla kunder. Det gick heller inte att lösa problemet t ex genom att betala årsavgiften tidigare. Tydligen var jag inte först att fråga om detta utan det var ett känt problem.

Om de här poängen är ett sätt att lösa problemet för oss som skaffade Elite i november förra året blir jag glad! Däremot lär ju någon på AMEX få lite extra jobb med att dra tillbaka poäng för de som fått dubbelt.
 

NotRyan

Medlem
För en vecka sedan när jag frågade kundtjänst om det skulle komma några poäng det här Eurobonus-året så var herren i telefon tydlig med att poängen kommer efter att årsavgiften är betald. I mitt fall skulle det innebära en missad EBD och att den största anledningen till att betala för Elite försvann.

Kundtjänst tyckte att det var helt orimligt att de skulle synka poängen med Eurobonus-året för alla kunder. Det gick heller inte att lösa problemet t ex genom att betala årsavgiften tidigare. Tydligen var jag inte först att fråga om detta utan det var ett känt problem.

Om de här poängen är ett sätt att lösa problemet för oss som skaffade Elite i november förra året blir jag glad! Däremot lär ju någon på AMEX få lite extra jobb med att dra tillbaka poäng för de som fått dubbelt.

Fast å andra sidan om det bara är poäng som ger status men inte kan användas kanske det inte är sån panik med att dra tillbaka dom. Det kan vara en och annan som trillar över 90.000 poäng som kanske inte annars skulle gjort det och om jag vore SAS skulle jag hoppas på att dom kunderna väljer SAS i större utsträckning och låta dom behålla det, men om det blir någon som får 110.000 istället för 90.000 är ju egalt.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen