Senaste nytt

oneworld Lifetime Sapphire/Emerald

Dr. Miles

Expert
American Airliens AAdvantage

Million Miler program

Lifetime Platinum (oneworld Sapphire)
Antal Base mile som behövs: 2.000.000 miles

American Airlines skrev:
At two million miles:
  • AAdvantage Platinum status for the life of the program
  • Four one-way systemwide upgrades
Million Miler program

British Airways Executive Club

Lifetime Tier

Lifetime Gold (oneworld Emerald)
Antal Tier points som behövs: 35.000 Tier points

British Airways skrev:
Enjoy Gold membership for life

To reward you for your loyalty, Gold membership for life is yours once you reach 35,000 Tier Points. We’ll just automatically renew your Gold membership every year from then onwards.
Lifetime Tier Points | Executive Club | British Airways

Finnair Finnair Plus


Lifetime Gold (oneworld Sapphire)
Antal nivåpoängsom behövs: 3.000.000 miles

Lifetime Platinum (oneworld Emerald)
Antal nivåpoäng som behövs: 5.000.000 miles

Finnair skrev:
För att uppnå Finnair Plus Lifetime Gold-nivå behöver du 3 000 000 Lifetime-nivåpoäng och för att uppnå Finnair Plus Lifetime Platinum-nivå behöver du 5 000 000 Lifetime-nivåpoäng. Du samlar nivåpoäng när du flyger med Finnair och andra oneworld-flygbolag. Alla nivåpoäng du har samlat under ditt Finnair Plus-medlemskap räknas in i ditt Lifetime-nivåpoängsaldo. Du kan alltid kontrollera hur många Lifetime-nivåpoäng du har genom att logga in på ditt Finnair Plus-konto.
Finnair Plus Lifetime-medlemskap | Finnair

Qantas Frequent Flyer

Lifetime Status

Lifetime Gold (oneworld Sapphire)
Antal Tier points som behövs: 14.000 Tier points

Qantas skrev:
Tier points: 14,000 Lifetime Gold

Status Credits earned every Membership Year contribute to Lifetime Status. As soon as the required number of Status Credits has been earned, Silver or Gold recognition is awarded for life. The program Awards and Benefits may change from time to time.
Frequent Flyer - Flying Qantas and Partner Airlines - Status Credits and Tier Benefits - Tier Benefits

Japan Airlines Mileage Bank

JAL Global Club

Man måste uppfylla både A och B för att kunna bli JAL Global Club medlem


A) Uppfylla ett av följande krav:
1) Tjäna minst 50.000 statuspoäng (därav minst 25.0000 poäng måste man tjäna från JAL Groups flygningar) inom ett kalenderår.
2) Flyga minst 50 oneworld flygbolags flygningar (därav minst 25 flygningar måste det vara JAL Groups flygningar) inom ett kalenderår OCH tjäna minst 15.000 statuspoäng inom ett kalenderår.
B) Man måste ha JAL profilerat kreditkort.
Så länge man behåller JAL profilerat kreditkort, kan man behålla oneworld Sapphire status.

JALマイレージバンク - ご入会にあたって
 

Kricka

Medlem
@Dr. Miles Tack för en fin sammanställning av OW-möjligheter ! Jag får nog köra
mina TP-run varje år om jag skall få behålla BAEC Gold då det ser ut som resandet
inte kommer gå de vägar som passar med OW.
Jag är ändå rätt lyckligt lottad som har både EBG- och Senatorstatus for life.
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles Tack för en fin sammanställning av OW-möjligheter ! Jag får nog köra
mina TP-run varje år om jag skall få behålla BAEC Gold då det ser ut som resandet
inte kommer gå de vägar som passar med OW.
Jag är ändå rätt lyckligt lottad som har både EBG- och Senatorstatus for life.
Man måste ha varit British Airways Executive Club Gold minst 24 år med dagens krav (1.500 Tier Points, ifall man tjänar endast 1.500 TP varje år).

35.000 / 1.500 = ca 23,33 = 24 år
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant sammanställning. Hos AA var det mycket lättare förr eftersom ALLA miles man fick in räknades till MillionMiler status. Se de två första miljonerna gick "snabbt" men nu går det betydligt långsammare. Intressant att BA erbjuder Emerald medan de andra nöjer sig med Sapphire
 

Dr. Miles

Expert
Intressant sammanställning. Hos AA var det mycket lättare förr eftersom ALLA miles man fick in räknades till MillionMiler status. Se de två första miljonerna gick "snabbt" men nu går det betydligt långsammare. Intressant att BA erbjuder Emerald medan de andra nöjer sig med Sapphire
Finnair erbjuder också Lifetime oneworld Emerald (Finnair Plus Platinum).
 
Toppen