Senaste nytt

Jet Airwyas i C klass

AxelOlander

Ny medlem
Dagens resa 28/8 skulle ta mig från Kalkutta till Mumbai i C-klass eller som Jet Airways kallar den, Premiere.
Till att börja med trafiken i Kalkutta är det värsta jag varit med om...så därför hann jag inte med deras lounge, tyvärr.
Boardingen går snabbt och när alla satt sig ner kan jag från stol 1F se att endast jag och 5 till sitter i C-klass. Flygvärdinnan kommer och plockar ens kavaj och hänger upp den i en galge med ens stolsnummer på. Efter det kommer hon med ett glass kokosnöt vatten och dagens meny för flighten. Valet mellan vegetariskt och kyckling.
Väll uppe i luften delas det ut varmahanddukar och maten börjar delas ut, och jag blev väldigt positivt överraskad av maten, väldigt mycket och framförallt väldigt gott var det. Stort plus där får Jet Airways. Annars så fanns det inga enskilda monitorer för sättena ett litet minus där, även stolens kontroll var väldigt seg och fick ta hjälp av pursen för att fälla ner stolen, man kände sig nästan lite dum när han fick ner den så enkelt.
Flighten är drygt 3 timmar och jag sover mig igenom denna flight.
Så i sin helhet kan jag verkligen rekomendera Jet för er när ni skall resa inrikes i Indien, bra bolag. Skall nog överväga att välja dem på nästa resa till Indien men då någon av deras långflighter antingen från LHR eller BRU.
+++
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    66 KB · Visningar: 270
  • image.jpeg
    image.jpeg
    45,9 KB · Visningar: 272
  • image.jpeg
    image.jpeg
    55,7 KB · Visningar: 275
  • image.jpeg
    image.jpeg
    114,5 KB · Visningar: 262
  • image.jpeg
    image.jpeg
    45,2 KB · Visningar: 282

matado

Medlem
Instämmer.
Flög dem Pune-Dehli igår. Samma problem att fälla stolen. Mycket bra mat. Strawberry smoothie som pre takeoff drink.
Loungen i Pune är en liten coffee shop med sönderslitna soffor, så skippa den.
 
Jag har flugit Jet Airways från Bryssel till New York. Detta var längesedan innan jag hängde här, men lyckades ändå hitta väldigt billiga biljetter (fifth freedom är det väl). Oerhört positivt överraskad då, åkte ekonomi. Väldigt väldigt god mat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen