Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

FFlash

Medlem
Iom Hyatt statusmatch kampanj, skickade match request om Hilton Diamond mot mitt IHG Spire och fick följande svar:

We’re on it! But we may need some more information from you…

We’re excited to honor your status and offer our elite benefits to even more members like you. If you have not already done so, please reply to this email with the following information:

  1. Your Hilton HHonors account number. If you’re not yet a member, you’ll need to sign up first.
  2. Proof of status with another hotel loyalty program. This can be a screenshot of your current account status or your membership card. We accept jpg files, word documents & PDFs.
Please do NOT send us any personal information (including your phone number, address, social security number, date of birth, user name, passwords, or credit card information).



Once your Hilton HHonors elite status has been honored, you’ll have it through March 31, 2017. Due to the Thanksgiving holiday in the U.S., please allow up to 5 business days for your information to be processed.



We’ll be in touch soon!



The Hilton HHonors Team
 

olo

Medlem
Hur fungerar det med matchning till HHonors? Bör jag utgå att det är en statusmatchning/lifetime eller går det att matcha flera gånger?

Om jag matchar nu, förhindrar det mig att senare utnyttja "fast track"-kampanjer?
 

staff

Medlem
Har aldrig statusmatchat till HHonors tidigare, men ar HHG ("the hard way") som gar ut 31 december. Ar det vart att forsoka matcha mitt Hyatt Diamond till HHD redan nu, eller ska man vanta tills efter arsskiftet nar jag forlorat mitt Gold hos Hilton?
 

bL0m

Medlem
Jag sitter lite kluven här, jag har förvisso Guld fram till mars 2017 på Hilton (Jag signade upp mig i en kampanj där jag blev Guld efter 4 stays).

Med hjälp av Hilton Guldkort kunde jag statusmatcha till Diamond level hos Hyatt till feb 2017, vågar jag nu använda mitt Hyatt Diamond för att bli Diamond på Hilton? Eller Riskerar jag att få mitt Hhonors konto låst?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FFlash

Medlem
Jag kommer själv att tappa mitt Gold, så jag tänkte chansa asap då jag fick höra att Hilton reagerat på Hyatt kampanj. Jag var för sen att reagera med Hyatt och har inte fått svar från dem ännu och nu misstänker jag kommer hamna med deras värdelösa Platinum såsom andra som varit sena med sina request. Som plåster på såret tänkte jag oh well då ska jag inte missa Hilton om de verkligen matchar och slog till med detsamma. Det stod nämligen inget om att de INTE skulle matcha nuvarande Gold.

Iom att Hyatt drog tillbaka redan efter första dagen så tror jag att Hilton match kommer inte att vara länge så jag skulle inte vänta tills januari...
 

FFlash

Medlem
Så där ja. Diamond till 3/2017. Tacksam. Garanterar payback, jag kommer säkert att bo mera på Hilton fortsättningsvis :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Så där ja. Diamond till 3/2017. Tacksam. Garanterar payback, jag kommer säkert att bo mera på Hilton fortsättningsvis :)
Så du fick en matchning på detta mot IHG Spire? Tyvärr når jag bara upp till Platinum Ambassador men det vore kanske värt att försöka matcha det också? Har funderat på att lägga om från IHG till Hilton framöver i och med att det blir lättare att behålla statusen där.
 

Kandinsky

Medlem
Vad får ni för svar?Jag får samma autogenererade att jag skall inkomma med kopia på mitt andra statuskort. Har fått samma svar tre gånger nu, trots att jag skickat in bilder på tre hotellprogram..
 
Toppen