Senaste nytt

Udda och exotiska resmål

chazzie

Medlem
Kan +1:a för Odessa, en väldigt trevlig stad med lite medelhavskänsla, dock inte optimalt nu kanske p.g.a. politiska anledningar.

Ett annat udda resmål när vi ändå är på Ukraina är Chernobyl. Flyg till Kiev och ta en dagstur till zonen, det finnes en tråd om just detta här på forumet någonstans.
 
Har nämts men Svalbard tycker jag är ett superbra resmål.
En riktig outsider när man inte bor där längre är att åka till Stockholm och verkligen turista; Gamla stan och långholmen ter sig väldigt exotiskt I mina ögon numera när jag åker dit :)
 

trekker

Medlem
Isle of Man, var tyvarr bara dar pa jobb sa han inte se sa mycket av on forutom Douglas. Har hander verkligen allt i slow motion och det ar tillbaks till brittiskt 60-tal.
 
Isle of Man, var tyvarr bara dar pa jobb sa han inte se sa mycket av on forutom Douglas. Har hander verkligen allt i slow motion och det ar tillbaks till brittiskt 60-tal.

Om du är inne på "kanalöar" så är även Guernsey och Herm två st parlor, speciellt den speciella franska dialekt som talas där.
 

trekker

Medlem
Om du är inne på "kanalöar" så är även Guernsey och Herm två st parlor, speciellt den speciella franska dialekt som talas där.
Guernsey har jag bara varit pa 1 gang, var en klassisk landa pa morgonen, taxi till kunden, sitta pa kontoret hela dagen och sen taxi tillbaks till flygplatsen. Dock hann jag prova deras inhemska ol i "loungen" innan jag akte hem, den var god och vart besoket. I ovrigt tyckte jag Guernsey sag gratt och trist ut, men jag akte som sagt bara mellan flygplats och hotell och sag inte ens havet.
 
Toppen