Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

palmen

Moderator
@jdb264c Jag skulle också köra på tipset från Golfkillen.
Om du hittar F på utresan som du vill ha så är det bara att boka detta direkt och en valfri hemresa i business som skulle passa (eller om du kanske hittar United F). När fönstret sedan öppnas för hemresan med F i Lufthansa så gör du den ändringen.

Bonusplatser försvinner ofta "snabbt" hittar man något i F med Lufthansa är det bara att boka på en gång och tänka efter senare :)
 

Akt

Medlem
Bäst F till Beijing? Tänkte eventuellt åka någon gång nästa år. Är det Lufthansa? I så fall kan jag alltid boka SAS/LH C och sedan jaga biljetter 14 dagar innan. Är det ens värt att åka F till Beijing eller skall man spara poängen till längre resor?
 

palmen

Moderator
Bäst F till Beijing? Tänkte eventuellt åka någon gång nästa år. Är det Lufthansa? I så fall kan jag alltid boka SAS/LH C och sedan jaga biljetter 14 dagar innan. Är det ens värt att åka F till Beijing eller skall man spara poängen till längre resor?
Lufthansa F är svårslaget om man lägger in FCT i ekvationen. Det skulle dock vara möjligt att flyga ANA F till Tokyo och sedan vidare till Peking med antingen ANA eller Air China (de flyger F på den rutten har jag för mig).

Personligen skulle jag nog leta efter ANA F både på utresa och hemresa redan nu och sedan boka om utresan till Lufthansa F om det dyker upp några platser.
 

jdb264c

Medlem
@jdb264c Jag skulle också köra på tipset från Golfkillen.
Om du hittar F på utresan som du vill ha så är det bara att boka detta direkt och en valfri hemresa i business som skulle passa (eller om du kanske hittar United F). När fönstret sedan öppnas för hemresan med F i Lufthansa så gör du den ändringen.

Bonusplatser försvinner ofta "snabbt" hittar man något i F med Lufthansa är det bara att boka på en gång och tänka efter senare :)
Tack! Det blev så, first till Washington och sen Uniteds business till San Diego. Hemresa Uniteds först från Washington men ska försöka boka om hela hemresan.
 

palmen

Moderator
Tack! Det blev så, first till Washington och sen Uniteds business till San Diego. Hemresa Uniteds först från Washington men ska försöka boka om hela hemresan.
Låter bra, nu är åtminstone utresan säkrad så du kan sitta lugnt och vänta på att det förhoppningsvis öppnas upp lite Lufthansa F på hemresan också :)
 

palmen

Moderator
Precis, så är tanken :) Har inte läst tillräckligt mycket gott om Uniteds first för att inte kämpa för Lufthansa :)
United F tror jag håller åtminstone samma klass som Lufthansa C åtminstone. Om inte annat kan det vara kul att ha testat själv för att bilda sig en egen uppfattning.
 
Toppen