Senaste nytt

Boka Lufthansa flygning via United.com - Gästning till FCT, skiter de sig?

Nu är de då dags för en tur till Lufthansa First Class Terminal igen. En vän kommer ankomma i F till Frankfurt på Tisdag och då gästa in mig då jag bokar samma flyg han skall vidare på. Skall flyga ut från Arlanda och då skiljde det 300SEK mellan SAS GO och PLUS men på Lufthansa benet vill jag boka Ekonomi.

Jag har dock lyckats via United.com att få ihop biljetten så att det är A-klass på SAS och sen S-klass (Low economy) på Lufthansa.

Min fråga är för dom som vet, kommer vi stöta på något patrull gällande gästningen i sig? Tänker eftersom biljetten utfärdas från United Airlines hemsida men de är Lufthansa som gör själva flygningen?

Mitt alternativ är att boka SASGO och Low economy på Lufthansa i en genomgående bokning utan problem via vilken resebyrå som helst. Viktigast är att berörda flighter inte bokas som 2 st one-way för då stiger priset rejält på Lufthansa flyget.
 

bnr

Medlem
Tror inte att det är något problem.
Kravet som finns för gästning är att ni ska vara på samma flyg ut från FRA. Eventuellt skulle det kunna bli knepigt i en codeshare-situation, men så är väl inte fallet?
Tror inte man lägger någon vikt vid vem som utfärdat biljetten. Rätt säker på detta.
 

fcx

Medlem
(1) Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.

(3) To access the First Class Terminal and the First Class Lounges travelling companions must present a valid boarding pass for the same flight as the passenger who invited them. Life partners, spouses and children under 18 years must present a valid boarding pass for a flight departing on the same day as the passenger who invited them.

Travelling companions, spouses or life partners and children must leave the lounge at the same time as the passenger who invited them.
 
Toppen