Senaste nytt

Bra-att-ha resetillbehör?

Flying Finn

Medlem
Kunde ju även nämna att jag har i mitt incheckade bagage en Victorinox och ficklampa. Det finns alltid en chans att man måste fixa någonting under sin färd eller att det blir elavbrott, så har ansett det som smart att vara förberedd. Viktmässigt så blir inte väskan markant tyngre.

På talan om vikt, så har jag faktiskt ingen liten bagagevåg. En sådan måste jag nog inskaffa.
 

Dr. Miles

Expert
På talan om vikt, så har jag faktiskt ingen liten bagagevåg. En sådan måste jag nog inskaffa.
Om du tecknar Air France/KLM BlueBiz, får du ett sånt här väskband med lås och våg. Mycket smart grej.
Screenshot20151118_03.jpg


Get a free BlueBiz designed luggage belt | BlueBook by BlueBiz
 
Lägger min röst på saker som redan är nämnda. Powerbank (med ficklampa) extern GPS till hyrbilen, mjukisbyxor och skön t-shirt till hotellrummet. Mobilladdare med min 2 meter sladd. Lägg även till ett litet sykit för snabbjustering av knappar i skjortan om det saknas på rummet.
 

ACervin

Medlem
Reser man lite längre tid med bara handbagage så är en tunn kevlar lina perfekt för att hänga tvätt. Kan även användas för att hålla ihop väskor, ersätta karbinhakar mm. Inhandlas bäst i båttillbehörsaffär.
 

Nemo

Medlem
Reser man lite längre tid med bara handbagage så är en tunn kevlar lina perfekt för att hänga tvätt. Kan även användas för att hålla ihop väskor, ersätta karbinhakar mm. Inhandlas bäst i båttillbehörsaffär.
Då är det bra att vara scout, sjöman, fiskare e dyl (edit: kirurg) så att nan lärt sig några knopar som håller för ett halt snöre. Några tips på knopar?
 
Last edited:
Toppen