Senaste nytt

[Business class] Malta-Sydney/Melbourne T/R, Egyptair, 19.300 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Priset gäller även vid Jul&Nyår och biljetten erbjuder fri av-/ombokning. Kan det vara något för Alx? ;)
Det blir dry airline till Kuala Lumpur men de har varken dry gin eller dry martini onboard.

[Business class] Malta-Sydney/Melbourne T/R, Egyptair, 19.300 SEK inkl. skatter

MLA-SYD/MEL T/R
Flygbolag: Egyptair (MS), Malaysia Airlines (MH)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JOFESRT
Pris: 1.700 EUR + skatter ca 480 EUR, totalt 19.300 SEK inkl. skatter
Detta prissätts inte automatiskt. Endast manuel bokning är möjlig.
Min/Max stay: -- / 12 månader
HIP Check: Gäller ej
Stopover: Nej
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing Malta-(MS)-Cairo-(MS via Bangkok)-Kuala Lumpur-(MH)-Sydney/Melbourne

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Egyptairs nya Business class på deras Boeing 777
Egyptair Business Class B777.jpg
(Foto: Egyptair Press Release)

Malaysia Airlines Business class:
Malaysia Airlines Business class 01.jpg
(Foto av AHO)

BusinessClass.se har testat Malaysia Airlines Business class. Läs bjornstroms artikel här.
Till New York med Malaysia Airlines i Business Class


Om det är svårt att hitta platstillgång i J klass, finns det även D klass biljett för ca 1.500 SEK mer.

Tyvärr nr 1:
1670d1314791258-business-class-budapest-bangkok-kuala-lumpur-beijing-t-r-egyptair-11-000-sek-inkl-no_alcohol.gif
Egyptair serverar inga alkoholhaltiga drycker på deras flygningar.

Poängintjäning:
Egyptair J klass ger:

För er information, kommer Malaysia Airlines att bli medlem hos oneworld i slutet av 2012.
 
Last edited:

Alx

Medlem
*LOL* AHO, du är helt otroligt skicklig på att hitta prisvärda biljetter. Vad i hela fridens namn fick dig att titta på resor från MLA? :confused:

Jag har tittat på (och rest med) Egyptair från just Malta. Det är det ena av endast två "seriösa" flygbolag (det andra är Emirates) som flyger linjer interkontinentalt från Malta.

MS är nästan alltid extremt billiga till BKK, SIN, PEK m.m. i både economy class och business class från MLA. Ännu billigare brukar det vara att köpa en returbiljett MLA-CAI (finns ändå bara Y klass ombord) och sedan business CAI-BKK/SIN/PEK. Businessbiljetter brukar sällan kosta mer än 8.000-12.000:- ToR inkl skatter och avgifter.

Än så länge har jag inte testat MS långdistanslinjer eftersom jag oftast flyger åt andra hållet (USA) och anslutningarna dit är dåliga från MLA.
 

Palazzi

Medlem
Bra pris, men Egypt Airs passagerarranking på Sky Trax är i paritet med den hos Ryan. Behöver ju iofs inte betyda något, de kanske alla flög i Low-Eco under arabvåren 2011 :D !
 

Palazzi

Medlem
Tror du har hittat ett nytt fynd på linjen till Bangkok också! Jag tittade i OCT och hittade flera datum MLA-BKK med EgyptAir T/R för 13.500kr :).

Snart tid att göra en lista med udda routningar som ger bra priser i Premium Eco , Business & First....:). Ska kanske knåpa ihop något när jag får tid över....:)
 

Dr. Miles

Expert
Bump.
Priset finns fortfarande och det ser ut som åretrunt pris.
Det är synd att man inte kan boka biljetten via onlineresebyrå.

Fare basis: JOFESRT skrev:
NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.

För er information, Malaysia Airlines opererar Airbus A380 mellan Kuala Lumpur och Sydney och de väntas att bli oneworld medlem i slutet av 2012 eller i början av 2013.


Malaysia Airlines nya Business class på Airbus A380 (trafikeras på Kuala Lumpur-London & Kuala Lumpur-Sydney)
7560955966_6c27970596_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines Airbus A380 at Farnborough by AirlineReporter.com on Flickr)

7560956430_0b48901581_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines Airbus A380 at Farnborough by AirlineReporter.com on Flickr)
 
Last edited:
Toppen