Senaste nytt

Vingliga resan mot EBG

Volatyle

Medlem
Hej,

Jag är idag EBS och försöker febrilt nå EBG. Ni som sett mina tidigare trådar vet att jag varit inne på det innan, jag reser 'hyfsat' mycket, men i princip bara inom Europa (i tjänsten iaf), och alltid till 'bästa' pris, vilket gör att jag inte direkt drunkar i eurobonus-poäng.

Min brytpunkt ligger i April 2016 men jag har en bunt resor innan dess - jag kommer inte nå 45k poäng, och inte heller komma upp i rätt mängd segment - den saken är säker.

Däremot *kanske* jag når 25k poäng, vilket gör att om jag köper Elite-kortet så blir jag EBG - för visst kan man göra det i den ordningen också? Dvs, jag måste inte börja med Elite och sen flyga in 25k poäng?

En annan tanke jag har är att boka en eurobonusresa för mig och min tjej och 'delbetala' med poäng för att tillgodogöra sig poängintjängen - min fråga är där; går detta att göra även på de erbjudande som dyker upp titt som tätt på sas hemsida (typ, 50% poängrabatt osv) - alltså även i de fallen delbetala med poäng och pengar?

Vol
 

palmen

Moderator
Det spelar ingen roll i vilken ordning du skaffar poäng eller amex-kortet. Så länge alla dessa poäng kommer in på samma kvalificeringsår så räknas det.

Vad det gäller poängrabatt och betala med cash + points har jag ingen koll på. Jag skulle dock gissa på att det går på ordinarie poängpris. Oavsett tycker jag inte det låter som direkt "bra" nyttjande av poängen, om du inte har så många poäng så kan du inte boka någon längre resa och poängintjäningen kommer att vara rätt skral i vilket fall.
 

olo

Medlem
men i princip bara inom Europa (i tjänsten iaf), och alltid till 'bästa' pris, vilket gör att jag inte direkt drunkar i eurobonus-poäng.
Prova OptionTown! Om det går igenom på ett Europaben bokad i billigaste Go går du från 500p till 2000p. Det ger 3000p på en t&r. Det brukar vara det billigaste sättet att köpa baspoäng på.
Om du ändå behöver betala för mat/dryck och vill ha loungebesök kan det vara värt bara för det, så blir poängen en bonus.
 

Volatyle

Medlem
Vad det gäller poängrabatt och betala med cash + points har jag ingen koll på. Jag skulle dock gissa på att det går på ordinarie poängpris. Oavsett tycker jag inte det låter som direkt "bra" nyttjande av poängen, om du inte har så många poäng så kan du inte boka någon längre resa och poängintjäningen kommer att vara rätt skral i vilket fall.

Eftersom jag har amex har jag lyckats skramla ihop typ 80k poäng att boka bonusresor för.
 

nota bene

Medlem
Cash+points bokas i revenue inventory till skillnad från points only som bokas som Award. Således är det inte aktuellt med 'rea' på cash+points då det är kampanjpriser på Awardresor
 
Toppen