Senaste nytt

Bästa Platinumkortet?

JA39

Medlem
Hej.

Är det någon som lyckats göra en jämförelse över framför allt reseförsäkringarna som ingår i Platinumkort?

Andra skillnader / Fördelar mellan olika Platinumkort är också intressant att lista.

Jag har idag ett Handelsbanken Platinum och undrar om ett Amex Platinum är bättre?

Eller finns det kanske ännu bättre kort.

Centurion är inte intressant.

Vilket kreditkort har ni själva?

Vilket tycker ni ger mest värde för pengarna?
 

Jaws

Medlem
Jag vill börja med att fråga vad du behöver kortet till? (förutom att handla med alltså)

reseförsäkring?
concierge service?
evenemang?
erbjudanden?
fringisar?

Med dessa detaljer är det lättare att finna ett lämpligt kort.

MVH/Jaws
 

JA39

Medlem
Jag är ute efter den absolut bästa reseförsäkringen för min familj och övriga medföljande.

Allt annat är ren bonus för mig.
 

Jaws

Medlem
Då kommer 2 följdfrågor;
*reser Du in tjänst OCH privat måste du se upp då de flesta korten bara täcker privat!
*Du måste kolla om reseförsäkringen täcker hela beloppet, ofta har reseförsäkringarna ett maxbelopp!

som sagt en del fallgropar...
 

segra

Medlem
VISA Infinite. Hade AMEX Plat. tidigare men Infinitet har (Hade?) bättre försäkring
samt är billigare än AMEX. Nackdelen är att man inte får poäng mm.
 

Ozz

Medlem
VISA Infinite. Hade AMEX Plat. tidigare men Infinitet har (Hade?) bättre försäkring
samt är billigare än AMEX. Nackdelen är att man inte får poäng mm.
Jag kollade precis innan vi åkte på vintersemester (89 dagar) och Visa Infinite har 90 dagars reseförsäkring via ERV.
Dock skall tilläggas att man måste vara private banking-kund för att kunna få Infinitekortet.
 

Jaws

Medlem
Är resan Privat OCH Tjänste? Jag menar om Du och din familj tar semester i anslutning till tjänsteresa.
De flesta reseförsäkringar ersätter BARA fritidsdelen!

Om Du inte blandar bägge i resan funkar de flesta reseförsäkringarna alldeles utmärkt.

Kostar resorna mer än 100'000 eller är blandade tjänste+privat så rekommenderar jag att diskutera detta på banken med din bankman/kvinna om det lämpligaste kortet. Detta med stor** spendering, +600'000/år, bör kort vara i minst Platinumnivå eller ännu hellre kort typ Visa Infinite eller AmEx Centurion övervägas*.

Detta är mina privata funderingar utifrån mina egna erfarenheter och Jag tar inget ansvar för mina skriverier.

* - Visa Infinite och AmEx Centurion är "by invitation"
**- "stor" är relativt.
 

Stefan62

Medlem
Amex Platinum har enligt min sammanställning den bästa rese-försäkringen och i övrigt de bästa förmånerna om Ni är en familj. Dessutom inkluderas en hyrbilsförsäkring. Som alltid är det dock inte villkoren som är det mest intressanta, utan tillämpningen vid skadereglering och då är Amex "outstanding"!

Läs tidigare trådar om alla fördelar - eller skicka pm så får Du den i mail.
 

segra

Medlem
Amex Platinum har enligt min sammanställning den bästa rese-försäkringen och i övrigt de bästa förmånerna om Ni är en familj. Dessutom inkluderas en hyrbilsförsäkring. Som alltid är det dock inte villkoren som är det mest intressanta, utan tillämpningen vid skadereglering och då är Amex "outstanding"!

Läs tidigare trådar om alla fördelar - eller skicka pm så får Du den i mail.


Du får gärna dela din sammanställning här.
 
Toppen