Senaste nytt

Flyglinje(n) Västerås-Visby i sommar

forastero

Medlem
Flyglinjen kommer i sommar att flyga mellan Västerås och Visby:

För första gången kommer det att gå flygningar från Västerås till Visby under sommaren. Linjen kommer att trafikeras med en tur & retur på torsdagar och söndagar. Det gör det möjligt att vara borta antingen en hel vecka, flera veckor eller en långhelg.

Under perioden som linjen trafikeras finns möjlighet att besöka Almedalsveckan, Stockholmsveckan och Medeltidsveckan. Däremellan erbjuder Gotland och Visby på fantastiska naturupplevelser och ett kokande stadsliv med en kontinental känsla. Välrenommerade platser så som Tofta, Snäck och Fårö är numer bara 35 minuter bort.

- Det här känns jätteroligt. Sedan två och ett halvt år har vi flugit linjen Jönköping - Stockholm Bromma och att nu kunna etablera oss på en helt ny marknad känns fantastiskt roligt. Sedan trafikstarten 2010 har vi haft en stark utveckling och så sent som för ett par veckor sedan lanserade vi linjen Jönköping – Visby. Responsen i Jönköping har varit oerhört bra och vi tror och hoppas på att invånarna i Västeråsregionen utnyttjar denna möjlighet och tar chansen att resa till Gotland i sommar. Om linjen fungerar bra kommer vi garanterat att köra den nästa säsong också säger Henning Lindberg, marknadsansvarig på Flyglinjen.
 

Palazzi

Medlem
Trevligt. Jag kommer troligen befinna mig i Västerås under Augusti månad....så får väl passa på att testa den nya linjen...:)
 

forastero

Medlem
1 juli - 12 augusti enligt deras hemsida, men jag vet inte flygplanstyp. Det går ännu inte att söka fram resor på den sträckan på hemsidan.
 

Jacob

Medlem
Ingenting uppladdat i systemen ännu men Flyglinjen brukar köra en Jetstream. I sommar flyger de även Jönköping-Visby.

Väldigt mycket linjer till Visby i sommar för övrigt.
 

Alf

Medlem
Starkt att satsa på Västerås som knappt lyckats hålla flygplatsen öppen pga av konflikter med bemanning med flygledare.
 

Palazzi

Medlem
Det flygplatsen skulle behöva mest tror jag är en ny avgång till Kastrup så att folk kan ta sig vidare ut i världen... Dock kanske det finns en anledning att SAS lade ner den rutten.... (iofs under en tid då hela koncernen var hårt pressad)

VST-CPH Kanske vore något för FlyBe Nordic att satsa på, deras ATR-42 med 48 platser kanske kan passa.

Tror inte flygplatsen kommer överleva med endast fyra Ryanair-linjer och en charterlinje till Antalya... Iaf inte när Swebus smidigt skeppar resenärer till ARN varje timme...

Tror dock att Flyglinjens idé med Visby kan bli lyckosam. Det är nog många som vill slippa att ta sig till ARN 1h30min om man bara ska flyga 45min.. En Jetstream 32:a med 18 platser borde väl kunna fyllas 2ggr/ vecka (om det nu blir den flygplanstypen).
 

Adamsson

Medlem
Flyglinjen flyger Västerås-Visby i sommar

Enligt Flyglinjens hemsida kommer de att flyga Västerås-Visby två gånger i veckan under sommaren mellan 1 juli och 12 augusti

Läs mer: Flyglinjen
 

Palazzi

Medlem
Enligt Flyglinjens hemsida kommer de att flyga Västerås-Visby två gånger i veckan under sommaren mellan 1 juli och 12 augusti

Läs mer: Flyglinjen

Nu är biljetterna bokningsbara också.... Mellan 998-1198kr T/R i Low Flex är väl ganska konkurrenskraftiga priser. Det är iaf billigare än Nextjet & Skyways, och bara aningen dyrare än Norwegian, SAS & Gotlandsflyg (men skillnaden äts givetvis upp av transportkostnader om man är boende i Västerås).

Ska boka ett flyg nästa vecka, för någon gång i Juli. Länge sedan jag var på Gotland.... funderar på att bjuda med farmor också (hon har inte flugit på 10år...) :).

Det enda negativa med Visby är väl det tokdyra hotellen som man inte kan samla ett enda poäng på....
 
Toppen