Jag bokade flyg till ARN-OSL-Svalbard i Apr/Maj 2016 med SAS friends&family rabattkoden i september i år.
Nu har SAS ändrat tidtabellen så 1 timmars bytet i OSL har blivit nästan 6h. Jag fick mail med info om ändring och uppmaning kontakta SAS om jag ej accepterar ändringen. Eftersom jag ej har lust vänta 6h i Oslo ringde jag SAS för att hitta en lösning med kortare bytestid. Där fick jag besked att biljetten ej går boka om till nån annan flight än det som erbjudits, eftersom den bokningsklassen jag bokat (vet ej bokstaven men SAS kallar den friends&family) ej finns tillgänglig idag.
Ska jag verkligen acceptera ändringen eller kan jag förvänta mig en ombokning till bättre tider? Jag har diamantkort om det spelar nån roll i sammanhanget.
Nu har SAS ändrat tidtabellen så 1 timmars bytet i OSL har blivit nästan 6h. Jag fick mail med info om ändring och uppmaning kontakta SAS om jag ej accepterar ändringen. Eftersom jag ej har lust vänta 6h i Oslo ringde jag SAS för att hitta en lösning med kortare bytestid. Där fick jag besked att biljetten ej går boka om till nån annan flight än det som erbjudits, eftersom den bokningsklassen jag bokat (vet ej bokstaven men SAS kallar den friends&family) ej finns tillgänglig idag.
Ska jag verkligen acceptera ändringen eller kan jag förvänta mig en ombokning till bättre tider? Jag har diamantkort om det spelar nån roll i sammanhanget.