Senaste nytt

Lotteri vid ombokning?

011430121

Medlem
En reflektion hur går det till vid ombokning?
Vi är tre personer från jobbet som kommer att åka från LAS till ORD i januari. Två personer är bokade på samma bokning och jag ligger på en annan.

Bokningen är gjord på SAS hemsida för någon månad sedan, ursprunget var med UA klockan 10,00 från LAS sedan kom naturligtvis en ombokning på några 10 tals minuter, sedan gick det någon vecka och då var vi ombokade till klockan12,20 med UA avgången ca 10,00 är inställd, igår kom en ny ombokning till UA klockan 07,00 avgången 12,20 var inställd

Detta innerbar att vi skulle få ett stopp på ca 7 timmar i ORD är bokade med SK 946 till ARN samma dag alla tre fick mail från SAS och samma tider allt är bokat på en genomgående biljett.

Idag kom ett nytt mail från SAS, denna gång har man bokat om oss till AA från LAS till ORD, nu kommer en liten undran, jag var bokat till en avgång 10,25 och mina arbetskamrater till en avgång 12,10 är det ett lotteri hur man ombokas?
Kontaktade SAS, för första gången när det gäller denna bokning och talade om hur det var att vi var på olika flyg, fick frågan när vill ni åka? Jo jag kan åka 12,10 om det är möjligt sa jag, inga problem sa SAS killen och vips så var jag ombokad.

Nu har jag börjat fundera hur går det till när man ombokar passagerare är det slupen som avgör på vilken flygning man hamnar på?

Sedan en fråga som jag tror att jag vet svaret på men vill checka detta, vist kommer bagaget att skickas hela vägen LAS-ARN?
@palmen hade något problem med bagaget, vill minnas att det var hur mång kilo som man fick skicka när man flög första flygningen med AA och sedan anslutning med SK
 

palmen

Moderator
Att få bagaget hela vägen var inga problem för mig, dock fick jag betala för en extra incheckad väska i och med att mina Diamond förmåner inte gällde på Virgin inrikes i USA, trots att jag skulle flyga sas sfo-cph, tog det med sas kundtjänst men det slutade med att de tyckte jag skulle ta det via ARN om jag inte var nöjd med deras beslut.
 

agehall

Medlem
Det kan ju ha varit så att du fick sista platsen på morgonflighten och därför bokades dina kollegor in på en senare flight.
 

mry

Medlem
Man kan ju gissa att de försöker boka personer med plan som ligger så nära som möjligt med den tiden man enligt senaste bekräftelsen.

Vi har blivit ombokad med SAS på min hemresa från Hong kong i början av Februari nästa år. De har senarelagt flyget från Hong Kong med 30 minuter och då tycker de att bytestiden på Arlanda på 30 minuter är för liten och då har de bokat om oss till ett plan som går ca 4 timmar senare från Arlanda till Luleå. Vid närmare kontroll kom jag på att de inte hade mycket val dock, för de går inte några flighter mellan Arlanda och Luleå mellan 14:10 och 17:45 numera. Har för mig att det har gått några vid 16 förut men minns inte.
 

nota bene

Medlem
Att få bagaget hela vägen var inga problem för mig, dock fick jag betala för en extra incheckad väska i och med att mina Diamond förmåner inte gällde på Virgin inrikes i USA, trots att jag skulle flyga sas sfo-cph, tog det med sas kundtjänst men det slutade med att de tyckte jag skulle ta det via ARN om jag inte var nöjd med deras beslut.
Det kan de räkna med om de skulle göra det för mig! Som du vet åker jag ibland med riktigt tungt bagage och övervikt på annat bolag skulle kunna blir klart över $1000 i avgifter.

Helt oacceptabelt att SAS inte står för bagagekostnader när de ombokar!
 

palmen

Moderator
Det kan de räkna med om de skulle göra det för mig! Som du vet åker jag ibland med riktigt tungt bagage och övervikt på annat bolag skulle kunna blir klart över $1000 i avgifter.

Helt oacceptabelt att SAS inte står för bagagekostnader när de ombokar!
I mitt fall var det dock inte ombokning, SAS erbjöd dock bara Virgin connection till SFO trots att det fanns fler avgångar med United så fick man inte upp dessa som alternativ.
 

nota bene

Medlem
I mitt fall var det dock inte ombokning, SAS erbjöd dock bara Virgin connection till SFO trots att det fanns fler avgångar med United så fick man inte upp dessa som alternativ.
Ah, då är det ju iofs inte så konstigt att Virgins bagageregler gäller.

"Kom inte upp som alternativ" låter som ett fall för telefonbokning?
 

011430121

Medlem
Fyller på med lite ny info angående ovanstående flygningar, mina arbetskamrater har fått en ny avgång med UA klockan 11,00 från LAS till ORD, jag har fått en ombokning men fortfarande med AA och lite senare.
upload_2015-11-15_17-53-41.png

Visserligen har jag inte motionerat så mycket de senaste åren, men om jag hade gjort det så hade jag nog inte hunnit sprungit in - 1,14 för att hinna med SK 946, undrar om SAS och BA har allierat sig mot mig?
Undrar fortfarande hur man ombokar, inte efter status i alla fall, mina arbetskamrater är EBG och själv har jag lyckats svettas i hop ett EBD.
 

WF789

Medlem
Fyller på med lite ny info angående ovanstående flygningar, mina arbetskamrater har fått en ny avgång med UA klockan 11,00 från LAS till ORD, jag har fått en ombokning men fortfarande med AA och lite senare.
Visa bifogad bild 44007
Visserligen har jag inte motionerat så mycket de senaste åren, men om jag hade gjort det så hade jag nog inte hunnit sprungit in - 1,14 för att hinna med SK 946, undrar om SAS och BA har allierat sig mot mig?
Undrar fortfarande hur man ombokar, inte efter status i alla fall, mina arbetskamrater är EBG och själv har jag lyckats svettas i hop ett EBD.


Har hatt en slik en selv:

Screenshot_2015-05-31-00-47-35.png


Fikk mail fra United om ombookningen, og Supporten hos SAS lo godt da jeg ringte dem for endring.
 
Toppen