Senaste nytt

Varför är SAS flyg till Bryssel "utsålda" i Juni 2016

Jonas C

Medlem
Vill boka en ungdomsbiljett till Bryssel med SAS den 22 Juni 2016. Hittar inga platser på direktflyget, utan bara via OSL/CPH. När jag kikar på ExpertFlyer visar det sig att alla platser på direktavgångarna den dagen är nollade, förutom de högre bokningsklasserna. Flygen kan omöjligen vara utsålda så här tidigt, så vet någon varför SAS blockerar de billigare biljetterna?

Om någon på SAS revenue management läser detta, så får ni gärna släppa lite platser i V-klass på SK589 den 22 Juni 2016. Tack snälla!
 

agehall

Medlem
Det är fortfarande rätt lång tid kvar tills Juni 2016 - kan mycket väl vara så att de inte släppt biljetterna än.

Eller så är det en ungdomsturnering i valfri sport som gör att alla billiga biljetter är uppbokade redan.
 

FF#1

Medlem
Verkar inte finnas några biljetter alls i lägre bokningsklasser än Q den veckan, bra tillgänglighet på alla höga klasser. Så mest troligt är de inte släppta ännu.

Tittar man månaden innan så finns det ända ner till O många dagar så du kan nog avvakta ett tag.

Känns som att det är mer trafik åt andra hållet sådär dagen innan midsommar så det borde var lugnt.
 

Brandten

Medlem
Är väl en del konferenser under sommaren i Brussel. Bara att googla lite så var det flera som var just 22-26 juni, kanske har med det att göra?
 

olo

Medlem
Jag tror inte heller att biljetterna ät släppta än. Det är ju tveksamt om tidtabellen ens är att lita på så här långt innan.
Om GOT-BRU överlever så länge verkar ju den ha fyndpriser för det mesta. För vem vill flyga direkt? ;)
 

011430121

Medlem
Vill boka en ungdomsbiljett till Bryssel med SAS den 22 Juni 2016. Hittar inga platser på direktflyget, utan bara via OSL/CPH.
@Jonas C, det var ett väldigt resande till Bryssel Jag gör en ren gissning, det är fotbolls EM i Frankrike under perioden 10 juni -10 juli, kan vara att någon researrangör har bokat till BRU för att få ner hotellkostnad och flygbiljetter, det är ju inte så långt med buss till Frankrike och t.ex. till Paris
Här kommer de städer som det kommer att spelas EM i.
Detta är bara en gissning om varför det kan vara svårt att hitta biljetter.

OT kollade upp och SAS flyger 737-800 den 22 juni till BRU, brukar ju vara 737-600 på den linjen.
 
Last edited:

SNIFF

Medlem
@Jonas C du kan ju kolla flightstats och se vilka linjer som kör det datumet och se om det är något av intresse. Vidare ser du ju också då om bolaget ämnar köra den dagen.
 

Jonas C

Medlem
Det slutade upp med att jag bokade en Brussels Airlines biljett för 386kr, billigt även om de inte hade några 285kr biljetter tillgängliga på mitt datum. Bättre tider än SAS i alla fall, avgång 12.10 istället för 7.20. Anslutningen till Tokyo med ANA är på separat biljett och jag har 7 timmars marginal vilket borde räcka.
 
Hade du sagt att de skulle va 22 juli 2016 hade jag förstått att samtliga flyg till Bryssel skulle va fullbokade i ungdomsklassen. Världens största Elektron/House musikfestival hålls precis kring dom datumen (Tomorrowland)

Men du bör ha is i magen. Vet inte när V-klass släpps dock vet jag att du bör boka senast 7 dagar innan avgång för sen brukar priset skjuta upp det dubbla.
 
Toppen