Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

bossefin

Medlem
Blev en liten kort week-end trip till Chicago under 2999 kampanjen i helgen. Vilket Hilton inne i stan är bäst? Inte alltför dyrt - har kollat på Palmer House, The Drake, Hampton Inn och några till. Då jag bara har en dag i stan så bör det vara hyfsat centralt.
 

agehall

Medlem
Jag bodde på Palmer house för drygt ett år sedan (tror jag det var iaf) och jag var inte imponerad. Har förstått att de gjort renoveringar, så det kanske är bättre nu, men efter den upplevelsen har jag hållit mig till Conrad inne i stan, men det är ju inte ett alternativ just nu.

Jag hade nog satsat på något relativt nytt HGI om ingen säger att Palmer House eller The Drake är suveräna numera. Nya HGI brukar vara jädrigt bra imho.
 

bossefin

Medlem
Tackar @agehall Ok har faktiskt inte bott på något HGI - kanske dags att prova. Palmer House var mest aktuellt för att det var billigt, 99$ natten. Drake mest för att det är en ikon men efter min upplevelse på Waldorf Astoria i NY så har jag nog lärt mig läxan att ikoner är nog bra - om man kunde resa bakåt i tiden...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Tja, är det så billigt kan ju Palmer House vara värt att överväga.

HGI är lite som Hampton Inn - de ser mer eller mindre exakt likadana ut oavsett var man är i världen. Är de relativt nya så brukar de vara riktigt fräscha och trevliga. Det är absolut ingen lyx, men det är ofta prisvärt tycker jag.
 

Flightdoc

Medlem
Beträffande Hilton Chicago saxar jag följande i ett mail till HHonors:

"To my big surprise and disappointment Hilton Chicago Executive Lounge was another world. Breakfast on par with Holyday Inn complimentary breakfast (and that’s no feast). In the evening the food items where no better. You could not get any beer, wine or liquors (always complimentary in European Hilton). Oh yes, you could get a glass of wine if you asked nicely and filled in a form (!!!) and paid 9 USD.

Another first, Hilton Chicago wanted 2 USD up front to keep my carry on for a couple of hours.

Hilton Chicago seems not consistent with the standard I have taken for granted with the Hilton brand and a disappointment in my travel diary."

Fick en massa ursäkter och 10.000 poäng.

Hilton Chicago är inget jag återvänder till.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen