Senaste nytt

Uppgradering för EB-poäng ARN-ORD

jimmy.81

Medlem
Reser ARN-ORD 12/11, var nog först att ansöka om uppgradering till Plus redan 12/10 (exakt 1 månad i förtid)

Fick besked idag att det ej blev nån uppgradering.
Utan hänvisas till "Upgrade at Gate" istället, samma visa senast från IAD-CPH då jag också får bakslag... MEN när jag ber om uppgradering för poäng i gaten är det inga problem och säkert 70% ledigt i business!

Summa av det hela är ju att poängen inte dubblas vid "Upgrade at Gate".

Gör SAS detta för att slippa dubbla poängen?
 

Kricka

Medlem
Att du inte får dubbla poäng måste väl bero på att du uppgraderar för just poäng ?
Uppgraderar du för pengar i gaten eller via Optiontown får du ju dubbla poängen.
Jag upplevde detsamma förra veckan vid hemresa från IAD men där var
det bara tre platser i Business kvar när jag checkade in strax efter att deras
incheckning på flygplatsen öppnat.
 

mha321

Medlem
Business, När ja kollade seatmap igår fanns det inte många platser kvar å välja på. Nu kan ja inte ens se någonting
Tror det är många ombonade lufthansa-passagerare på allt trabsatlantiskt just nu - definitivt allt som är star... Och det är nog enklare att bli ombokad utanför lh-gruppen om man flyger Business.
 

jimmy.81

Medlem
Tror det är många ombonade lufthansa-passagerare på allt trabsatlantiskt just nu - definitivt allt som är star... Och det är nog enklare att bli ombokad utanför lh-gruppen om man flyger Business.
Det ligger nog mycket i det du säger, se prisbilden just nu.
7ec7ae73156faad6f92f03abc41e06bc.jpg


Oavsett så blir det en trevlig resa skall till Chicago på en weekend och hälsa på vänner, åter söndag.
 

mha321

Medlem
Det ligger nog mycket i det du säger, se prisbilden just nu.
7ec7ae73156faad6f92f03abc41e06bc.jpg


Oavsett så blir det en trevlig resa skall till Chicago på en weekend och hälsa på vänner, åter söndag.
Ha, onsdag-fredag finns tex bara sas plus hem från Chicago - för ca 25000. Jag gissar att en stor anledning är att lufthansa bokar om och använder economy och Business platser där. På lördag kan man åka hem till det utmärkta priset av 68000kr i Business :)

Nu är det visserligen alltid svindyrt med enkel resa över Atlanten med de traditionella bolagen, men...
 
Toppen