Senaste nytt

Gulf Air introducerar möjlighet att ringa med mobiltelefon ombord

Jacob

Medlem
Som det andra flygbolaget i världen introducerar nu Gulf Air möjligheten att använda sin mobiltelefon ombord på flygplanen. Tidigare är det endast Oman Air som erbjudit detta, inledningsvis på två av sina flygplan.

Gulf Air kommer även erbjuda trådlöst internet ombord samt möjlighet att titta på live TV.

Installationen av alla tekniska nyheter påbörjas efter sommaren och kommer ta drygt två år att slutföra.
 

Ericel

Medlem
Som det andra flygbolaget i världen introducerar nu Gulf Air möjligheten att använda sin mobiltelefon ombord på sina flygplan.
Tidigare är det endast Oman Air som erbjudit detta, inledningsvis på två av sina flygplan.

Gulf Air kommer även erbjuda trådlöst internet ombord samt möjlighet att titta på live TV.

Installationen av alla tekniska nyheter påbörjas efter sommaren och kommer ta drygt två år att slutföra.

Ve och fasa - jag hoppas dagen aldrig kommer då man kan ringa när som helst i luften.. eller så får dom introducera en "tyst avdelning" :)
 

Concorde

Founding Member
Usch! BA har erbjudit internet och mobil data trafik på sin LCY-JFK business shuttle sedan starten September 2009, dock inte voice tack och lov!
 

Magino

Medlem
Att kunna tala i mobilen är inget jag strävar efter när jag flyger, och fasar för den flighten då flera ska försöka överrösta varandra på sina mobiler. Skulle fungera om de hade ett "mobilrum" ombord där man kunde prata i mobil utan att störa någon annan.
 

Gnopps

Medlem
Hoppas också på tyst avdelning, skulle inte vilja bli väckt av konstanta pip-pip på nattflyg. Fast folk klarar ju inte ens av tysta avdelningar på tågen ibland..
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om det fungerar att ta emot SMS? I så fall kommer vi att höra många pip-pip när folk får sitt SMS meddelande.
 
Toppen