Senaste nytt

Extrapoäng från Mastercard, Amex, Diners. Bonus från ett eller alla?

kajjan85

Medlem
Hej!

På eurobonus introduktionsinformation står det att man kan få extrapoäng genom att koppla sitt eurobonus till ett Mastercard, Amex eller Diners:

"Du kan även kombinera ditt EuroBonus-kort med MasterCard, Diners Club eller American Express och få ytterligare upp till 6 000 Extrapoäng."

Observera eller. Jag i min iver har ansökt om alla tre med förhoppning om att få extrapoäng från samtliga.

Hur ligger det till, får man bonuspoäng från alla eller bara ett?
 

ekf

Medlem
Du får en omgång välkomstpoäng per kort
Dock stämmer inte poängsumman ser jag nu. Det ska vara 4000p för Diners och MC (var) samt 5000/10000 på Amex Basic/Premium. Det ser inte ut att vara några extrapoäng på Amex Elite, där får man ju iofs 20000 statuspoäng istället.
 
A

Aurora

Guest
Jeg har alle kortene og mottar ekstrapoeng fra alle (månedtlig). De ekstra innmeldingspoengene har jeg fått både fra mastercard, diners, og snart fra amex.
 

Henric

Ny medlem
Hej, jag har precis fått mitt Diners kort och har under månaden handlat för så pass att jag även fick 1000 EB poäng. Förstår att de 4000 som jag fick vid registrering inte kommer in direkt, men på fakturan står det att mina 1000 EB poäng inte kommer att skickas in på mitt SAS konto utan är "utgående" poäng. Någon som vet när jag kan förvänta mig att dessa förs över?
 

MaBe

Medlem
Toppen, tackar. Då var det som jag trodde. Jag kommer då få 4000 från Diners. 7000 från MC (kampanj - hittade länk i en annan tråd) samt 12.000 för Amex Premium via inbjudan. En bra start på mitt poängsamlande alltså :)

Tänk bara på att detta är inte statusgrundande poäng utan extrapoäng.
De här poängen hjälper dig alltså inte att avancera till silver, guld och så vidare.
 
Toppen