Senaste nytt

Hjälp med resa för att få 1 natt på IHG innan årsskiftet

palmen

Moderator
Jag behöver hjälp med att hitta en kul resa för att få 1 IHG natt innan årsskiftet (min reward natt räknades inte in till min challenge hos IHG). Destination spelar mindre roll, vill mest komma billigt undan och förhoppningsvis kunna uppleva något kul också. Jag är lite bunden till vilka dagar jag kan resa, behöver vara en helg då man är ledig från jobbet.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Valfritt, förutom USA, Hong Kong och Tyskland
  3. När vill/behöver du resa ut? 20-22 november, 27-29 november, 18-20 december, 25-27 december. Om avresa sker på en fredag måste det vara efter 17.
  4. När vill/behöver du komma hem? 1 dag efter avresa
  5. Hur länge vill du vara borta? 1 natt
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Billigast möjliga
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Någon av de tre allianserna, om det går att få in ett trevligt loungebesök är det extra positivt. Är OneWorld Emerald, EuroBonus Diamond och Skyteam Elite Plus
  9. Vad är din budget? (per person) max 2500 kronor för flyg och hotellnatt
  10. Vad är det viktigaste för dig? 1 natt på IHG-hotell
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, eventuellt i någon lounge om det är mellanlandning

Jag har hittat Finnair och Holiday Inn i Helsingfors för ca 1500 kronor. Det känns svårt att slå prismässigt men är inte jättesugen på att åka till Helsingfors, borde finnas roligare ställe. Tyvärr går Tyskland bort i och med att jag redan har en natt där.
 

palmen

Moderator
De flesta vet säkert att jag gillar öl, så något som kan vara intressant är Bryssel och ett besök på Cantillon en lördag. Hittar flyg för ca 1600 kronor och hotell för ca 700 så det är helt görbart :)
 

fcx

Medlem
Warszawa? Bra värde för poäng om man bokar flyg som SAS-award (tillhör Norden-zonen).

Finns Intercontinental i city och Holliday inn vid flygplatsen.
 

palmen

Moderator
Jag tittade på förra now or newer som var men det var väldigt dyrt att åka de helger jag kunde.

Tittar lite mer på Bryssel och där finns det tur och retur med brussels airline för 1300 kronor, utresan kostar strax under 300, kanske går att bygga ihop något med det :)
 

palmen

Moderator
Någon som vet vad som gäller på Brussels Airlines med en biljett som är Hand Luggage Only. Får man checka in bagage som star alliance gold då (som man får göra hos SAS)
 

palmen

Moderator
Ett annat alternativ kan ju faktiskt vara att åka tillbaka till Helsingfors direkt efter nästa veckas basturesa och ta en natt där, kostar 1000 för flyget och 68€ för hotell :).
Nog för att jag gjort många "konstiga resor" men att åka till helsingfors vid 8 på morgonen och hem vid 16:15 för att sedan åka tillbaka vid 20:40 och sova en natt och hem igen på morgonen får nog klassas som än mer "konstigt".

Hur är det vid ankomst på ARN T2 med Finnair, kan man direkt gå på nästa flight? I så fall skulle man faktiskt kunna åka tillbaka med 16:55 flighten, är 40 minuter mellan ankomst och avgång.
 
Toppen