Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

palmen

Moderator
Ja, frågan är ju om det är värt 25€ att få 5126 poäng till EB i stället för A3.
Det beror ju helt och hållet på vad man använder A3-poängen till.
A3 poängen kan vara bra att ha om man behöver flyga en enkel resa så rakt som möjligt. De debiterar halva poängsumman för en enkel jämfört med tor. Jag var väldigt glad att jag hade 30k poäng som gav mig en resa från Houston till Stockholm. Jag skulle inte börja samla några större mängder hos Aegean men de är trots allt användbara.
 

kallew

Medlem
Aegean!
Låt säga att man har 20,000poäng och noll flygningar med Aegean. Sedan så av en händelse flyger man två flygningar med Aegean innan man nått 24,000 poäng och uppnår alltså kravet för silver redan med 2 flygningar och de 12,0000 poäng som redan fanns i "banken". Vad händer med överskjutande 8000poäng.
Kommer dessa 8000p ingå i räkneskapsåret för när man jobbar upp ett guld eller är de borta i kvalificeringssynpunkt?
Kalle
 

niklaswik

Medlem
Aegean!
Låt säga att man har 20,000poäng och noll flygningar med Aegean. Sedan så av en händelse flyger man två flygningar med Aegean innan man nått 24,000 poäng och uppnår alltså kravet för silver redan med 2 flygningar och de 12,0000 poäng som redan fanns i "banken". Vad händer med överskjutande 8000poäng.
Kommer dessa 8000p ingå i räkneskapsåret för när man jobbar upp ett guld eller är de borta i kvalificeringssynpunkt?
Kalle

"To upgrade from Silver to the Gold Tier, all you need to do is fly Aegean or Olympic Air at least four times and earn 24,000 Tier Miles within 12 months" <- Skulle tippa att det där betyder att efter att du fått Silver-status behöver du flyga 24000 miles + 4 A3, eller 48000 miles. Tyvärr verkar det så, men det är inte helt glasklart formulerat. Du kan ju alltid fråga nån officiell källa hos Aegean för säkerhets skull (men då är vi inne på det klassiska att kundtjänst inte går att lita på).
 
Aegean!
Låt säga att man har 20,000poäng och noll flygningar med Aegean. Sedan så av en händelse flyger man två flygningar med Aegean innan man nått 24,000 poäng och uppnår alltså kravet för silver redan med 2 flygningar och de 12,0000 poäng som redan fanns i "banken". Vad händer med överskjutande 8000poäng.
Kommer dessa 8000p ingå i räkneskapsåret för när man jobbar upp ett guld eller är de borta i kvalificeringssynpunkt?
Kalle
Mitt tips är att fråga på Flyertalk istället, de har stenkoll på Aegean där och många fler är involverade i diskussionerna.
 

kallew

Medlem
Mitt tips är att fråga på Flyertalk istället, de har stenkoll på Aegean där och många fler är involverade i diskussionerna.

Tack för tipset. I deras wiki står följande:

Upon the upgrade to the SILVER tier, the required 12K tier miles+2xA3/OA flights or 24K tier miles will be consumed instantly and the year start/end date will be reset. Any leftover tier miles overshooting the thresholds will be saved and will only expire 12 months later. Thus they count towards upgrade to the GOLD tier within the following 12 months.
 
Toppen