Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

LarsM

Medlem
Tummen upp för SAS agenten i service disken på LHR igår, fixade så att jag slapp hem med ett flyg som gick 3 timmar tidigare. Inga tilläggs avgifter fastän d bör ha varit det.

Det är min erfarenhet också av LHR. Får man tag på rätt person så brukar dom låta en åka med tidigare avgång trots Go biljett. Vet inte om dom kollar status eller bara trevlighet när dom löser det. Med det är klart personberoende på LHR.
 

TjudöBoy

Medlem
Det är min erfarenhet också av LHR. Får man tag på rätt person så brukar dom låta en åka med tidigare avgång trots Go biljett. Vet inte om dom kollar status eller bara trevlighet när dom löser det. Med det är klart personberoende på LHR.

Nå nu va detta en + biljett, men det borde ändå ha kostat enligt fare rules så man får bara tacka å ta emot.
Däremot så har jag vid flertalet ggr fått åka på tidigare flyg me Go biljett både från HEL, ARN, OSL, etc. vilket jag tycker är en mycket trevlig å uppskattad gest av SAS. :)
 

NotRyan

Medlem
Nå nu va detta en + biljett, men det borde ändå ha kostat enligt fare rules så man får bara tacka å ta emot.
Däremot så har jag vid flertalet ggr fått åka på tidigare flyg me Go biljett både från HEL, ARN, OSL, etc. vilket jag tycker är en mycket trevlig å uppskattad gest av SAS. :)
Min upplevelse om man vill byta vid gate är att det räcker att det finns plats i serviceklassen. Vad gäller att få byta flyg på en Go-biljett så är jag kluven. Visserligen unnar jag dig att få byta, men då det är en Pandion-förmån så urholkar man det värdet om lägre kaster också kan byta...
 

Tonton

Medlem
Priority boarding fungerade bra mätt i Arlandastandard på kvällens SK533. Efter det så fallerade boardingen totalt och det var rejält rörigt och segt att boarda resterande. Noterbart är att att jag hörde flera ur Crew klaga på boardingen också - "de lyssnar ju aldrig på oss när vi säger att vi vill införa sekvensboarding.Det kommer alltid vara såhär annars...."
 

Moco

Medlem
Priority boarding fungerade bra mätt i Arlandastandard på kvällens SK533. Efter det så fallerade boardingen totalt och det var rejält rörigt och segt att boarda resterande. Noterbart är att att jag hörde flera ur Crew klaga på boardingen också - "de lyssnar ju aldrig på oss när vi säger att vi vill införa sekvensboarding.Det kommer alltid vara såhär annars...."

Konstigt att konceptet "ordning och reda" verkar ha brakat ihop fullständigt i Sverige/Scandi och att man inte förefaller klara av att skapa ordning eller sätta gränser längre - i något sammanhang.
 

Ebg

Medlem
flög i torsdags med SK160 (got-arn),
satt på andra raden i GO (rad 7) CC hade 100% koll på att jag var EBD..... när jag får min flaska vatten..
jag:"tack så mycket" CC:"tack själv för att du flyger så mycket med SAS"
utmärkt diamond recognition✌️
 

M@GNÜS

Medlem
Flög till Berlin igår... Första gången jag flög sen jag blev EBG.
Skulle åkt via CPH men det planet blev mer och mer försenat hela tiden. Hade iofs trevligt i Guldloungen då Glenlivet hade whiskyprovning.
Men när 3:e sms:et kom om ny avgångstid gick jag och pratade med personalen i loungen och frågade om jag skulle hinna med min connection i CPH. Sen gick det undan och plötsligt satt jag på direktflyget till TXL istället. Kom fram bra mycket tidigare än via CPH.

Dessutom känns det som SAS plus blir bättre och bättre för varje flight jag tar nu. Lilla gråa "duken" på brickan, trevlig och hjälpsam crew, varm handduk och sen nåt inte jag varit med om i plus innan, de kom och delade ut små chokladpraliner från en bricka.
 
Toppen