Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

EBGGOT

Medlem
Utan att veta hela historien kring så är dey ju svårt att kommentera. Han kanske fick hjärtklappning, han kanske fått beskedet att hans mor dött tidigare undrr dagen och tillslut orkade han inte mer, eller så var han bara trött, eller bakis, eller... Ta det till domstol, häng inte ut folk här eller på DN/AB/...


??? Säger du samma sak till din läkare? "Jag fattar att du är ledsen för din mor dog igår så du behöver inte göra ditt jobb ..."

Är du på jobbet är du på jobbet ....
 
A

Aurora

Guest
Det är en jättefin historia. Allt kan dock appliceras på vilket jobb som helst där man har kontakt med kollegor och kunder.

Of course, men noen ganger får man inntrykk av (fra å lese på dette luftfarts-forumet) at kabin crew forventes å være upåvirkede roboter fra all dritten livet slenger i tryner på en iløpet av et liv :) Så kjekt å bli påmint de bare er mennesker.
Nevertheless - håper du konkret "hojtar til" og forteller SAS om dårlig holdning hos crew. I beste fall var det noe fælt som hadde skjedd, i verste fall var de bare lat. Ingen får vite det om man ikke sier i fra, og slikt tas opp for kabin crew gjennom private mails, fellesmails og det som ellers er (møter, kursing). Både gode tilbakemeldinger og dårlige, det har jeg sett med egne øyne.
 

Delayed

Medlem
??? Säger du samma sak till din läkare? "Jag fattar att du är ledsen för din mor dog igår så du behöver inte göra ditt jobb ..."
Om jag under ett läkarbesök fick reda på att hans/hennes mor gick bort dagen innan skulle jag för vår bådas skull säga åt honom/henne att gå hem och sörja.
 

EBGGOT

Medlem
Ett något fyrkantigt synsätt kan jag tycka. Jag tror att de flesta någon gång distraheras på jobbet av personliga händelser och därmed inte presterar optimalt. Vi är trots allt människor och inte maskiner.

Naturligtvis en extrem jämförelse... MEN poängen är att är man på jobbet så bör man kunna utföra jobbet - annars går man inte dit!
 

Canadien

Medlem
Naturligtvis en extrem jämförelse... MEN poängen är att är man på jobbet så bör man kunna utföra jobbet - annars går man inte dit!
Något kan ju hända under arbetsdagens lopp, Pursern _kanske_ bad piloterna anropa SAS huvudkontor för att sjukanmäla honom, sedan gick han och satte sig. Allt är inte binärt. Jag försvarar inte mannen i fråga, jag ifrågasätter dock slutsatser och skuldpålägganden från utomstående som inte var med / vet hela historien.
 
Toppen