Senaste nytt

Lufthansa Singapore-Frankfurt LH779 7 april

TreD

Medlem
Min kärra LH779, 7 april, 23:05 har bytts ut från A380 til B747-400, med sätesändring som följd.
Kan någon av er som har tillgång till snillrika program kolla upp ev. orsak(?) och vilken kabinkonfiguration (ny/gammal) den kärran har i c? Jag ser att den har reg. D-ABVN, en urgammal skrinda från 1992! Den var också inblandad i en kollision med gate på DEN, 2006, med skador på ettans motor som följd.
Tack på förhand från Mandarin Oriental/SIN
 
Last edited:

TreD

Medlem
Orsaken är oklart men tempolära ändringen annonserades i 2012-MAR-01.

Tempolära ändringen gäller mellan 02 Apr och 23 Apr 2012 på Frankfurt->Singapore och 03 Apr och 24 Apr 2012 på Singapore->Frankfurt.

Källa:
Lufthansa to Operate 747 instead of A380 to Singapore in Apr 2012 | Airline Route

Man tackar! Jag gillar förvisso 747 skarpt - särskilt när de startar så är det som att sitta i ett mellanting mellan en kaviartub och en kakburk: Det skramlar och vibrerar, medans kärran vrider sig kring sin egen axel som en gammal mjuk DC-8 .
Det som är riktigt trist med 747/LH är att det alltid är säten och och videosystem som är trasiga, också i c-kabinen, och att personalen blir skitsur när de måste konfronteras med problemet - utan att kunna göra något åt det.
 

A380*G

Medlem
Det som är riktigt trist med 747/LH är att det alltid är säten och och videosystem som är trasiga, också i c-kabinen, och att personalen blir skitsur när de måste konfronteras med problemet - utan att kunna göra något åt det.

Cabin crew på LH C är allt annat än personlg, men sura? Nä inte det minsta. Professionella skulle jag kalla det. Däremot kanske ditt bemötande gör att du upplever dem som sura när det i själva verket är du som inte behandlar dem med respekt? jag vet inte, bara en tankeställare.
 

TreD

Medlem
Cabin crew på LH C är allt annat än personlg, men sura? Nä inte det minsta. Professionella skulle jag kalla det. Däremot kanske ditt bemötande gör att du upplever dem som sura när det i själva verket är du som inte behandlar dem med respekt? jag vet inte, bara en tankeställare.
Beklagar, det beror inte på mig. Det är inte min bag att strula med personalen. Om jag har något att säga så gör jag det till bolaget efteråt. Däremot kan nog det faktum att det tar cirka 2h att boota om AVOD-systemet på en av dessa 747-maskiner vara något av en show-stopper, bokstavligt talat....
 

Kricka

Medlem
Jag är tyvärr benägen att hålla med om att IFE på LH verkar ha problem.
Det brukar ta en bra stund att starta om hela systemet, vilket senast hände
på A380:n från Singapore för ett par veckor sedan. Tycker dock inte att
personalen är sur men ibland något "opersonlig"...
 
Toppen