Senaste nytt

Mail från TAP: Flight reservation change

Fick det här idag:

"TAP informs you that some changes have occurred on your reservations. Please check the details below."

... samt information om att de flyttat min outbound till en flight två dagar senare.

Får man göra så här? Vad kan man göra som resenär?

Resan avser en flygning till Brasilien via Lissabon.

mvh
Ulf
 

fmansson

Medlem
Detta hände mig med TAP i våras när jag hade en businessbiljett med dem GOT-LIS-SVQ. Flighten GOT-LIS ställdes in med drygt en månads framförhållning och avresan flyttades fram 2 dagar. Jag tog kontakt med dem och de bokade om mig till GOT-FRA-LIS-SVQ, där första legget blev med LH.
 

fmansson

Medlem
TP 753 finns inte till salu ditt datum men däremot gör TP 23 det. Det är förmodligen så att det är flighten ner till LIS som är inställd eftersom det dagen före inte finns någon flight till salu (TP 752) upp till CPH. Om jag vore du så skulle jag ringa TAP och be att få bli ombokad den 5 december på till ett flyg från CPH som ankommer LIS i god tid för TP 23. Med LH LX och SN kan du vara nere i LIS före 14.00 aktuell dag.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Update: de vägrar att boka om till en *A flygning CPH-LIS. Det finns åtminstone fyra sådana som skulle passa (SN, LX, LH). Alternativet som de erbjuder är CPH-LIS (med TP) dagen innan = en overnight-stay i LIS.

Vad är lämpligt sätt att pusha för att faktiskt få en ombokning till *A flygning på lördagen? Jag har bokat på TAP-webben, med Amex Platinum-kort. Vore en variant att be dom boka om så att jag fixar CPH-LIS själv och med befintlig TP-bokning bara har LIS-SSA dit samt SSA-LIS-CPH hem?

mvh Ulf
 

olo

Medlem
Finns det alternativ till LIS från andra destination (BRU,FRA,MUC,ZRH)? Det kan vara så att de inte vill boka om dig till annat bolag hela vägen, men kanske kan tänka sig CPH-SN-BRU-TP-LIS eller motsvarande.

Annars tror jag på kundtjänsts slumpfaktor här. Ibland är det bara att tacka, be om att få återkomma, lägga på luren och ringa igen - och då hoppas på bättre tur.
 
Toppen