Senaste nytt

Check in online vid resa till USA

Ska åka till Chicago med SAS imorgon och försöker checka in online, men får felmeddelandet: "Det är inte möjligt att checka in på Internet - Checka in på flygplatsen"

Visst ska det gå att checka in online på USA-flighter?
Har verkligen för mig att jag har gjort det förut.
 

Svenska73

Medlem
Har för mig att det inte går numera pga ESTA. SAS måste se i systemet att du har en godkänd ESTA innan de släpper ombord dig.
 

kristerj

Medlem
Åkte GOT-ARN-ORD i tisdags. Det gick bara att checka in till ARN. Personalen på Landvetter kunde inte heller förklara varför, men väskan kunde i varje fall skickas till Chicago. På Arlanda gick det inte att checka in i automat, utan personalen fick hjälpa till. Allt fungerade dock bra och vi fick våra förreserverade sittplatser.
 

Roger J

Medlem
Det är nog bara att flight manager har stängt flighten tillfälligt. De kanske håller på och flyttar runt folk.
 
Mystiken tätnar.
Nu pratade jag med SAS igen.
Tjejen hos kundtjänst meddelade att jag "har en extra rad i min bokning som gör att jag inte kan checka in online"
Hon var inte helt säker på om det var skälet, men hon hade stött på det förut och hon kunde inte ta bort den.

Det verkar ju rätt konstigt?
 
Och nu fick jag beskedet att anledningen att det inte går att checka in online är p.g.a tekniskt fel.
Är det någon annan som har lyckats checka in idag?
 

MrB

Medlem
Det meddelandet har jag fått ganska många gånger när jag ha försökt att checka in på SAS interkont-flighter. I samtliga fall (vad jag minns) har det inneburit att jag har blivit op-up:ad från Y till C innan incheckning. Jag tror att de lägger in en rad i bokningen om detta, och därför funkar det inte att checka in online.

När jag väl såg mönstret i detta började jag hålla tummarna för att det inte skall gå att checka in online :rolleyes:
 

Insomnia

Medlem
Har nu själv drabbats av samma problem inför en flygning till NY imorgon. Tekniskt fel? posten ovanför mig nämnde nåt om en extra rad? uppgradering? Förstår inte riktigt..
 
Toppen